Minulla on akvaariossani kaksi palettikala pariskuntaa. Kuuluuko niiden vain olla pohjan tuntumissa eikä uiskennella ympäärinsä? Ja sitten kysyisin sitä vielä, että kun toinen palettikala naaraistani on musta... tai silleen oudosti tummunut että vain se punainen pallura mahassa näkyy. Onko tää ihan normaalia?
Joo toivottavsti ... Ainut vaan et suosittelen kyl heti alkuus luopumaan toisesta pariskunnasta.Mul ei oo ku yks pariskunta ja niitten ensimmäinen "onnistunut" poikue tuotti n.100 poikasta ja ongelma on just siinä et niitä on vaikee saada mihinkää. Mä olen onneks kyl omiani onnistunu saamaan uusiin koteihin
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Minä kyllästyin paletti pariskunnan jatkuvaan ärhentelyyn muille kaloille ja lahtjoitin kutuparin pois. Poikasten aikaan paletit kerkesivät tappaa 2 kirsikkabarbia ja muutenkin käyttäytyivät kuin terroristit.
Tästä kyllästyneenä päätin ettei mulle tulee enää kirjoahvenia tai mitään reviiri kaloja
Meillä paletit ovat melkoisen rauhallisia pohjauimareita. Vaikka kutupareja on kaksi, rauhoittaa purkin koko (450l) kummasti käytöstä. Urokset ovat kerran selvittäneet valtasuhteensa ja rauha on palannut.
Rasborafani
"Mieltä on mahdoton etsiä mistään. Se on kuin lintujen jalanjäljet taivaalla."