Tuntuu että ukko ja akka yhdistelmä ois hyvä, mutta jos se on ainaista kutemista nii varmaankin kanta vaihtuu...
Ja vielä lisäys:
Onko sinileuat ruokapuolella nirppiksiä vai rohmuja vai mitä? Yleensä ottain tuo ruokailu puoli kiinnostaa..
Valvoja: Moderaattorit
Homma buenoammax kirjoitti:-Avainkirjoahvenet antavatko monnisten olla rauhassa?
- kyllä, ovat säyseimpiä ahvenia nitä mulla on ollut mutta myös värittömimpiä
Sama monnisten ja sinileukojen kanssa?
- jos monniset ovat n. 5-7cm kasvavaa lajia, sitä
pienempiä saattaa ahdistella (koiras ainakin pitää reviiristään kiinni, siksi allas koko olisikin syytä olla pitkähkö)
-Meneekö avaimilla hermo seeprakalojen kanssa, ovat meinaan aika aktiivisia joka kerroksen kulkijoita..
- ei mene, avain koiras on kaikista säysein niin reviirinsä puolesta kuin soidin aikanakin
Siis nyt on kalasto lisäytynyt 18 seeprakalalla.
Jos ajatellaan värejä sanan varsinaisessa merkityksessä, niin totta on, että avainkirjoahven ei väriloistolla tuo itseään esiin. Kala on kuitenkin varsin persoonallinen vaihtaessaan sävyä mielialan mukaan. Ihana kala!-Avainkirjoahvenet antavatko monnisten olla rauhassa?
- kyllä, ovat säyseimpiä ahvenia nitä mulla on ollut mutta myös värittömimpiä
Ota ukko ja akkaammax kirjoitti:Onko paree olla ukko ja akka vai kaks ämmää? Yksinhän ei kande laittaa?
Meillä eka parin piti olla ukko ja akka, mutta olikin kaksi ukkoa. Toinen (nykyinen ukko) rökitti toisen yön aikana "sairaalakuntoon" -> kuoli vammoihin..kuukauden elelivät sovussa 180-litraisessa.nirppu kirjoitti:Mulla oli pitkään altaassa vain kaksi koirasta ja ei niillä mitään isoja riitoja ollut (ei ollut naaraita, mistä riidellä).
Mä olen tosissani tullut sille päälle, että jos mulla joskus on tilaa, niin mun altaaseen tulee vain yksi sinileuka, koska haluan sellaisen se kauneuden tähden, enkä niinkään sen kutemisen/sen yhteydessä sisustamisen tähden.nirppu kirjoitti:Kovasti mua ainakin kiinnostaisi, että mitä sinileukaharrastajat ajattelisivat myös siitä vaihtoehdosta, että altaassa olisikin vain yksi sinileuka katseenvangitsijana?
Minulla on monnisia avainten kanssa ja ei ongelmia ole ainakaan vielä syntynyt. Ja tuo äksyily nyt seuraa ihan mitä tahansa pienintäkin oksan rasahdusta - tosin meillä näkyy vain herran tummumisena.nirppu kirjoitti:Monnisista ei ole kokemusta, mutta sen olen huomannut, että uusien kalojen tuonti altaaseen, saa avaimet aina äksyksi (kukas tänne taas yrittää tunkea). Mutta jos ne monniset on siellä jo ennen avaimia, niin hyvinkin voi onnistua.
Meillä kyllä avainherra kävi ihan nyppäämässä uusia imunuoliaisia, kun ne hänen nurkkaukseensa tulivat, mutta muutamassa päivässä tottui jo ajatukseen, että ne nyt on samassa ja mitään ei voi.f_isu kirjoitti:Minulla on monnisia avainten kanssa ja ei ongelmia ole ainakaan vielä syntynyt. Ja tuo äksyily nyt seuraa ihan mitä tahansa pienintäkin oksan rasahdusta - tosin meillä näkyy vain herran tummumisena.nirppu kirjoitti:Monnisista ei ole kokemusta, mutta sen olen huomannut, että uusien kalojen tuonti altaaseen, saa avaimet aina äksyksi (kukas tänne taas yrittää tunkea). Mutta jos ne monniset on siellä jo ennen avaimia, niin hyvinkin voi onnistua.