Heh:) voi kissatkin samalla siinä käydä.. Tuli kans jalusta saatua pari viikkoo sit kasaan ja putkistoa rakennellaan parasta aikaa, mutta tekniikka vaan ei vielä ole saapunut niin ei pääse niitä testaileen. Allas laitetaan kypsyyn varmaan myös ensi viikolla ja saan pari elävän kiven murikkaa tonne kunnes tulee kuukauden päästä lasti suomeen jossa on sit 80 kiloo kivee..
Mitä teidän puusta tehdyt isot jalustat on maksaneet? Eli mitä suunnilleen voisi arvioida materiaalikuluiksi jalustaan n. 2 metrin levyiselle akvaariolle?
Hitsaukseen ei valitettavasti taidot riitä, mutta puusta voisi yrittää väkertää itse, tai sitten ostaa jostain puisen...
meniköhän tuon 750 altaan jalustaa maaleineen päivineen joku 100 euroa eli ei mikää paha hinta ja kaveri tossa kävikin sitä katsomassa kun nostettiin allas päälle niin sano et toi kestäis vaikka pommin:)
Jorg: Hienolta näyttää jalusta. Itsekö hitsasit vai teetitkö jollain? Itse olen ajatellu aivan vastaavanlaista mutta kun ei itse uskalla hitsaamaan lähteä niin teettäminen voisi tulla mieleen? Jos itse hitsasit niin kestääkö ihan migi hitsi vai pitääkö olla järeempää? Onko jollain hyvä "teräsmiehiä" tiedossa joka hitsaisi kyseisen telineen kohtuu hintaan?
Syksyllä pitäisi aloittaa 1000l altaan pystytys ja tekijöitä etsin.
---
Toni
kysymyksiä...kysymyksiä....ja vielä vähän lisää kysymyksiä
Harmi kun en osaa laittaa tänne kuvaa mut oon kyllä ite tosi tyytyväinen tohon puiseen jalustaan. Mustat lasit käydä vielä teetättään tukipuitten väliin niin olis täysin valmis. Juuri tänään laitoin koristelistat kiertään jalustan ylä ja alareunan sekä tasoittelin viimeiset epäkohdat.
haukka kirjoitti:Harmi kun en osaa laittaa tänne kuvaa mut oon kyllä ite tosi tyytyväinen tohon puiseen jalustaan. Mustat lasit käydä vielä teetättään tukipuitten väliin niin olis täysin valmis. Juuri tänään laitoin koristelistat kiertään jalustan ylä ja alareunan sekä tasoittelin viimeiset epäkohdat.
Laita Haukka kuva mulle s-postiin tai meseen niin liitän sen tänne
ToniP kirjoitti:Jorg: Hienolta näyttää jalusta. Itsekö hitsasit vai teetitkö jollain? Itse olen ajatellu aivan vastaavanlaista mutta kun ei itse uskalla hitsaamaan lähteä niin teettäminen voisi tulla mieleen? Jos itse hitsasit niin kestääkö ihan migi hitsi vai pitääkö olla järeempää? Onko jollain hyvä "teräsmiehiä" tiedossa joka hitsaisi kyseisen telineen kohtuu hintaan?
Syksyllä pitäisi aloittaa 1000l altaan pystytys ja tekijöitä etsin.
---
Toni
Ihan itse hitsasin ja luokat on kunnossa. Se on "työväenluokka"...LOL
Ihan MiG:llä kolvasin. Tollasta "peltiä" kun hitsaa niin tuppaa rakennelma pikkasen aina vääntyä. Tämä tietysti pitää oikaista jos näin käy.
Jos tarvitset tekijää niin voin antaa yhteystiedot kaverille jolta materiaalin ostin. He kyllä tarvittaessa myös hitsaavat sen sulle valmiiksi.
haukka kirjoitti:meniköhän tuon 750 altaan jalustaa maaleineen päivineen joku 100 euroa eli ei mikää paha hinta ja kaveri tossa kävikin sitä katsomassa kun nostettiin allas päälle niin sano et toi kestäis vaikka pommin:)
Minäkin odottelen mielenkiinnolla kuvaa täällä Haukan puisesta akvaarioalustasta.
Mitä veikkaat, osaisiko tällainen suht näppärä nainen kyhätä sellaisen? Vai täytyykö olla kirvesmiehen taitoja?
Kyllä ihan neliskanttiselle altaalle osaisit tehdä kun sahauttaisit vaan liikkeesä puut määrämittaiseksi. Eipä tuohon tarvinut kun 2/4:sta runkoon vähän vaneeria pohjaan sekä kanteen sekä kulmarautoja vahvikkeeksi. Sit koristeeksi laitoin lasit eteen sekä koko matkalle kiertään ylä ja alareunaa koristelistat. Laitellaan sit kuvia kun tuo on täysin valmis. Nyt siinä roikkuu piuhoja pitkin poikin sekä tekniikka ei vielä tällä viikolla tullut joten nekin saa vasta ensiviikolla kiinni. Kiva valuttelu tuon altaan täytössä muuten.. menee varmaan 4 päivää mun osmoosilaitteella:)
Tigittelin menemään liian pienen teräsjalustan päälle happoteräksisen lavettimeiningin.
Halusin vähän kevennellä tonnisen tankkiassyn ulkonäköä. Onnistumisesta ja esteettisyydestä saa ja täytyykin toki olla eri mieltä.
Noi happoset (50x50, seinämä 2 mm) ostin muistaakseni Etametista. Mutta silloin ostin aika ison läjän johonkin Masan keikkaan.
Pienemmät määrät saa helpoiten Happoteräs oy:stä, Tattikselta.
Valmiiksi paloiteltuna puolestaan nopein toimittaja taitaa olla Teräsjaakko.
Siellä teilläpäin on Masalassa Rolate. Mulla ei ole siitä kokemuksia.