Unelmiesi akvaario

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Ricky73
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Ricky73 »

Kyllä se menee tuonne 1500->++ osastolle
Oli melkein jo sellainen ostettuna mutta sitten kauppa kaatui :(

Afrikka-allas kokonaisuudessaan olisi komea "kaikilla herkuilla"

Ehkäpä se vielä toteutuu joskus ??
484L
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Unelmien allas olisi koti tällaisille :D .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Mun unelma akvaario olisi tällä hetkellä tuollainen MP Scubaline 130 (130x60x60=460L) kokolasiallas. Pakettiin kuuluisi t5 putket(4x54w) ja siihen hankkisi vielä kaksi lisäputkea niin ainakin valoa piisaisi, noin 0.7w/L. Sinne sitten kunnon hiilidioksidinlevitys ja lannoitetta niin kasvitkin tykkäisi. Kalastona olisi jotain ´kasviystävällisiä´ kaloja, varmaan jotain tetroja(100 kardinaalitetraa?? taikka sitten jotain muuta hyvin parvessa pysyvää tetra/rasboralajia) ja pieniä kirjoahvenia ainakin sekä nuolimonneja ja leväsukarapuja.
Tällainen allas olisi haaveissa hankkia ensi kesänä, mutta sitä ennen pitäis vain saada kesätyöpaikka, jotta olisi mahdollista toteuttaa tuo :P
Sophiru
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sophiru »

Syntyi taas uusi unelma... Ni käy ku selailee nettiä... Eli unelmoin tämmösistä
Ei akvaarioita tällä hetkellä, mutta wabi-kusa projekteja kylläkin.
Marissa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Marissa »

Iso kasvi/viherhuone missä yhdessä kulmassa olis tollanen
http://www.myhamilton.ca/NR/rdonlyres/C ... use001.jpg
Iso allas siinä alla ja karppeja tai kultakaloja sinne uimaan.
:mrgreen:
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Todella iso akvaario jossa oskareita, arowanoja, rauskuja sekä suuria plekoja. :roll:

Eli pieni pätkä amazon jokea
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Riikkanna
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riikkanna »

Mun unelma ei ole niin kamalan suureellinen, vaan ehkäpä jopa toteutuskelpoinen. Vastustusta tulee kyllä puolisolta [;)]
Eli, minä haluaisin Juwelin Vision 450 tumma puu - altaan johon tulisi Amazon biotooppi lehikaloineen.
No joo, maksaahan se tuokin allas ja niin, mihinkäs se mahtuisikaan...
Felis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Felis »

Unelma-akvaario olisi vähintään 1000L allas, joka jatkuisi ylöspäin kasvipaludaariona.

Ja juuri taas kirosin sitä, että meillä ei ole riittävästi tilaa... Bongasin hyvin edullisen, lähellä olevan ja juuri sopivan kokoisen altaan, jollaista olen havitellut, mutta kun ei ole kämpässä paikkaa sille [}:)] . Olisi juuri sellainen, jota olen havitellut aasialaiseksi, rihmojen ja taistojen elintilaksi, 170x50x40cm.
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu.
Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa.
-Henry Miller-
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Mulla on toteuttamiskelpoinen unelma joka olisi erään lajin lajiallas, 300 litrainen Juwelin Rio (tumma puu). Hankkeelle on rahatkin ja paikka, mutta julma mieheni ei anna mun laajentaa harrastusta :( Se oli ihan hymyssä suin kun vuosi sitten möin 325 litraiseni ja siirryin pienempiin. Kaiken lisäksi sain työkavereilta 160 euron lahjakortin akvaariokeskukseen ja se alentaisi altaan hintaa ihan kivasti. Mutta ei niin ei... Ukko on kai heivattava pihalle isoine telkkareineen ja akva siihen tilalle :twisted:
Syvaniem
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Syvaniem »

Hankit vaan uuden akvan ja katot, jääkö mies ;)
(Muokattu alkuperäisestä "Hanki uusi koira kysymättä ja katso jääkö mies")
Chrystal
Member
Member
Akvaarioseurat: -

Viesti Kirjoittaja Chrystal »

juwelin 300-litranen allas -> partiksille tilaa -> ei huolia

Ja sit sinne ihan älyttömät kasat kasveja, pohjaksi vaaleaa hiekkaa, 128-l kudetukseen -> värikäs lauma kirsikkabarbeja 300-litraisessa... nams... Ja sit rupeisin urakalla kasvattamaan valio-kirsikkabarbeja, ahh.
Oispa toi ees totta. Joskus sitä vaan toivoo, että olisi siinä kahenkympin paikkeilla ja aikuinen, ei tarvitsisi sietää ainaista "no katotaan. En mene vannomaan että saat ostaa akvaarioosi lämmittimen joka on pakollinen"-ratkutusta. Inhottavaa. :?

Noh, ehkä se toteutuukin vielä joskus? :roll:
Kuka sanoikaan akvaarioita rentouttavaksi ja huolettomaksi harrastukseksi?
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Syvaniem kirjoitti:Hankit vaan uuden akvan ja katot, jääkö mies ;)
Se on vaan sitten tosi yhteistyöhaluinen kun pitää kasata allas, siirtää sitä tai jos sen pitää hoidella kaloja kun olen työmatkoilla :( Siltä meni hermot kun se haki edellisen ison altaan Helsingistä meidän opel astralla (130 cm pitkä allas ja kaapisto) ja joutui ajamaan "polvet korvissa" satoja kilometrejä :mrgreen: lisäksi siltä napsahti selkä allasta kantaessa ja kun pyysin hakemaan uutta retkipatjaa altaan alle, se ajoi patjanhakumatkalla ketjukolarin. Sille akvaarioharrastus tarkoittaa siis kaikkea tosi kurjaa hommaa. Muuttojen aikaan olen miettinyt pitäisikö sille syöttää rauhoittavia nappeja kun on pitänyt siirrellä altaita.

Mutta ei hätää, pistin jo kyselyn Porin akvaariokeskukseen.. siellä kun on noista Juweleista maan paras tarjous [;)] 160 euron lahjakortillani voin sitten tilata kaloja Helsingin akvaariokeskuksesta :D
Chisantha
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Chisantha »

sani kirjoitti:Muuttojen aikaan olen miettinyt pitäisikö sille syöttää rauhoittavia nappeja kun on pitänyt siirrellä altaita.
...

160 euron lahjakortillani voin sitten tilata kaloja Helsingin akvaariokeskuksesta :D
*lol* Toi oli päivän paras!

Pitäsköhän munkin hankkia jotain nappeja seuraavaa muuttoa silmällä pitäen, meilläkin on ihan pikkuisen pinnan kiristystä havaittavissa isännässä kun pitää altaita roudailla.
Ja btw, ihan mukavia työkavereita sinulla. [;)]
"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Marissa kirjoitti:Iso kasvi/viherhuone missä yhdessä kulmassa olis tollanen
http://www.myhamilton.ca/NR/rdonlyres/C ... use001.jpg
Iso allas siinä alla ja karppeja tai kultakaloja sinne uimaan.
:mrgreen:
Semmonen pikku kyssäri etä, onko nuo kasvit jotka kasvaa tuossa lammen keskellä, siis nuo joilla on tuommoset hapsumaiset lehdet papyryskaislaa?
deMastro
Member
Member

Viesti Kirjoittaja deMastro »

Mulle kelpais semmonen takashi amanon mulle suunnittelem ADA-allas jossa olis tietty kaikki tekniikka ADA:n valmistamaa. Litroja sais olla paljon ja kalastoksi tulisi japanista tuotuja HC-tulisukarapuja ja mustatetroja. Olen laskenut että pelkästään rapujen hinnaksi tulisi jotain 1,5 milj. ¥ (n. 10 000€). Akvaario tekniikkoineen maksaisi sitten n. 5000€. Amanon sisustaminen jotain 50 000 - 100 000€. Varmaan suurrealistisin unelma tällä foorumilla. :mrgreen:
Camron
Member
Member

Re: Unelmiesi akvaario

Viesti Kirjoittaja Camron »

Allas, jolla pituutta yli kolme metriä ja leveyttäkin vajaa metri mutta korkeutta voisi olla se 60..Eli litroja tulee tuhansia. Yksi suurista unelmista on Juwel vision 450 ja sinne lehtikaloja/pikkulehtikaloja sekä paljon plekoja.
Harrastus tauolla
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

No ei vielä tuhansia, mutta pari tuhatta! [;)] 60cm korkeaa ja 65cm syvää allasta tuli illalla rapattua, eikä sekään enää onnistu kainaloita kastelematta! Mutta tuollainen yli kolmen metrin jättiläinen on kyllä haaveena.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Re:

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Mabo kirjoitti:Minä olen jo toteuttanut haaveeni eli 3 maanosa-allasta. Uusimpana 600-litrainen afrikkalaisella kalastolla, joka on vielä keskeneräinen, ripsimonnit puuttuvat. 317-litraisista toinen on Etelä-Amerikkalainen ja toinen aasialainen.
Ei ne haaveet kyllä taida tähän loppua, pahoin pelkään. :mrgreen:
Jahas, 16.1.2008 oli siis tällaista mielessä...
Ei ole haaveet tosiaan loppuneet. Maanosa-altaat Afrikkaa lukuunottamatta ovat jo historiaa, ripsimonneja on tullut keräiltyä sen verran, ettei siinä varsinaisessa Afrikassa ole tila riittänyt. :roll: Seuraava (ihan realistinen) haave olisi vaihtaa tuo 600-litrainen ja 317-litrainen ex-Aasia yhteen isoon, 1200-1500 litraiseen. Siitä tulisi sitten isompi Afrikka ja aasialaiset lajit saisivat väistyä. Toinen 317-litrainen vaihtui jo ajat sitten 430-litraiseen.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
Camron
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Camron »

Deicide kirjoitti:No ei vielä tuhansia, mutta pari tuhatta! [;)]
Luulin että noilla mitoilla olis tullu enemmän nuita litroja.. 8O
Harrastus tauolla
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-matokani-
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Mun haaveet on tällä hetkellä yksinkertaisia. Haluaisin joskus n. 500-litraisen altaan. Siellä voisi olla ainakin haarniskamonneja ja jotain muitakin isompia kaloja. Tiedän ettei noikaan vielä niin isoja ole, mutta mulle 20 cm kalaa alkaa olla tarpeeksi. Ja onhan noi haarniskat nyt isoja kun vertaa mun nykyisiin kaloihin. Taitaa raitanuoliainen Satan olla isoin (ja läskein) ja kokoa löytyy alle 10 cm. Ja tähän unelma-akvaarioon ei tulisi partista koska haluan sinne paljon miekkakasveja. Voisi partis asua toisessa akvaariossa. Haluaisin silti että mulla olisi useampi akvaario. Siis vaikka 180-litrainen, 317-litrainen ja se n. 500-litrainen. Ja sitten vielä rapupurkki. Mulla on luultavasti noita karvakavereita silloin vähemmän, niin mahtuisi kalaa asuntoon enemmän.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Tällä hetkellä haaveena on ihan tavallinen 180-litrainen tms. allas, johon hommaisin muutamia lajeja monnisia (nykyiset rusomonniset ainakin listalla), ehkä kirsikkabarbeja ja siirtäisin siihen kerritetrat nykyisestä altaasta. Ehkä myös katinkultamonneja voisi olla.

Toki kunnon haaveallas olisi joku 600+ allas, johon voisi laittaa isompia plekoja ja vaikka jotain ahvenia. Toisaalta mua miellyttää ajatus "pieni kala isossa altaassa", eli tyyliin kardinaalitetroja jotain 150 yksilöä, voisi olla aika pysäyttävä näky.

Haaveena olisi myös että mies suostuisi näiden altaiden hankkimiseen. :mrgreen:
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
suomikala
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja suomikala »

Unelmieni akvaario olisi olohuoneen seinään "isoksi ikkunaksi" upotettu akvaario, jossa korkeus olisi vähintään 60cm, leveys sitten 150-200 väliltä, riippuen vähän mikä olisi esteettisesti ympäristöön sopivin.
kalahullu123
Member
Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalahullu123 »

240L MALAWI:
Trematocranus placodon, Placidochromis phenochilus Tanzania, Protomelas fenestratus Pombo reef, Copadichromis borleyi, Synodontis multipunctata ja Aulonocara stuartgranti Cobwe.
KUVA/VIDEOGALLERIANI
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

Sellainen 800-1000l Momotooppi, täysin automatisoidulla vedenvaihto/suodattimenpesu systeemillä. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”