allas paikallaan

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

tmpitkan
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tmpitkan »

Joku örkkihän sieltä ollaan taas bongattu, ilmettä säesti armoton huudahtelu. :mrgreen:
Tequ
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tequ »

Tuo sinun altaasi on juuri sellainen joista itse olen tässä haaveillut. Olen vasta nyt kuullut/innostunut merivesiakvaarioista (lähinnä riutta-akvaarioista), ja tuo sinun akvaariosi ympärillä olevine sisustuksineen on kuin unelmistani! :D

Mistä onnistuit löytämään noin ihanan lipaston/senkin akvaariosi alle? Haaveena olisi löytää samantyylinen.

Entä mistä tuollaisia lamppuja saa? Lamput sopivat tosi hienosti tyyliin. :D
tmpitkan
Member
Member
Viesti:

Senkki on itse tehty, tai tarkemmin äitini tekemä. Hän tykkää näprätä puusta kaikennäköistä. Lamput on Lahdesta( käytettyjä valaisimia) , polttimot Coral reefistä Tampereelta. Sisustus on ..no, se on punainen :mrgreen: . Alkoi kyllästyttää pliisut värit, aina ei tarvitse tehdä sisustus oppaan mukaan. :D
tmpitkan
Member
Member
Viesti:

Takalasiin jäi ennen ärsyttävästi kalkkilevä, kun paksu kelluva magneetti ei mahtunut joka kohdasta. (jep, oma tyhmyys, mitäs laitoin kivet liian lähelle lasia takaa) Nyt löysin k-raudasta lasille tarkoitetun varrellisen "raapan", raaputetaan ikkunoista esim.mainos tarroja pois. Kapea ja terän voi vaihtaa. (10 lisä terää, alle 7e) Kalkkilevä lähtee nyt sipaisulla. Varmaan suht samanlainen kuin meriakvaarioille tarkoitettu omansa. Voi myös raaputtaa keraamista liettä, jos palanut jotain kiinni, eikä tee naarmuja. Terä hyväkuitenkin vaihtaa jos terään tulee "lovi", voi muutoin tehdä naarmun.

KuvaKlikkaamalla suuremmaksi.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

tmpitkan kirjoitti:Meillä muksut jaksaa tuijotella allasta ( akvaarion ala reuna täynnä nenän jälkiä ja pieniä sormen jälkiä ).
Aivan upea allas. Saako sinne tulla tekemään isommankin nenän jäljen ja sormen jäljet :mrgreen: (harmi vaan kun tuo välimatka on turhan pitkä).
tmpitkan
Member
Member
Viesti:

Saa toki tulla töllistelemään :mrgreen: Jos vaikka saisin tartutettua merivesiakvaario-kuumeen. Se on paha tauti, aiheuttaa pitkällisenä ja kroonisena silmien haritusta ja jatkuvaa rahan menoa.
tmpitkan
Member
Member
Viesti:

Uusia kuvia ja uusia asukkaita.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva KuvaKlikkaamalla suuremmaksi.

Ps. Kiitos Diversity frageista, goniopora auennut.
tmpitkan
Member
Member
Viesti:

ps. jos joku kaipailee olisi muutama hyvänkokoinen capnella (kivessä kiinni) sekä kiviä ,jotka eri väristen levyvuokkojen peitossa. Iso sarcophyton myös vaihdetaan mielellään johonkin muuhun.
tmpitkan
Member
Member
Viesti:

Re: allas paikallaan

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Muutamia uusia kuvia altaasta. Lomien aikana muutama pikku tuho (yksi kuollut koralli) sattunut, mutta muuten harrastus yhä kasassa.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Ihana.
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Oisko kellään antaa mulle muutamamaa sataa euroa, ni mäki saisin tollasen:)
Ei kai. Ei mulle noin isoa oo tulossa. Sellanen satalitranen systeemi. TAhtoo vaan rahaa et pääsis Marilandiaan tuhlaamaan:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”