Ottakaa kantaa! Te jotka olette muuttaneet tai siirrelleet akvaariota! Aloittelijan tarvitsen neuvoja, kiitos niistä jo etukäteen!

Valvoja: Moderaattorit
Mistäs tämä tämmöinen tieto on peräisin? Minä olen siinä luulossa, että mikäli muutto kestää esim. vain muutaman tunnin ja suodatinta säilytetään oikein tuo aika, ei ongelmaa pitäisi olla.Vesipeukalo kirjoitti:Tosin muuttamiseen menee aina sen verran aikaa, että suodattimen bakteerikanta ehtii kuolla
Mulle on neuvottu, että 2 h on maksimi minkä bakteerit kestävät.illusia kirjoitti:Mistäs tämä tämmöinen tieto on peräisin? Minä olen siinä luulossa, että mikäli muutto kestää esim. vain muutaman tunnin ja suodatinta säilytetään oikein tuo aika, ei ongelmaa pitäisi olla.Vesipeukalo kirjoitti:Tosin muuttamiseen menee aina sen verran aikaa, että suodattimen bakteerikanta ehtii kuolla
Miss_Molton kirjoitti:En kyllä itse menisi siirtelemään akvaariota muutamaksi kuukaudeksi vuosittain. Mikäli maalle on niin pitkä matka, ettei viikoittain raaskisi ajella kalojen tähden kaupunkiin, niin jos sulla on akvaristikaveri, joka voisi käydä sitten katsomassa että kaloilla on kaikki kunnossa ja suorittaa tarvittavat toimenpiteet, olisi kesähoitaja parempi. Stressiä tulee kaloille mysö, jo haavimisvaiheessa. Uuuteen totutteluun menee oma aikansa ja sitten taas pussiin ja taasen uusi totuttelu.