Koska tämä on muuttunut?Vesipeukalo kirjoitti:Thompsonille vaan sen verran, että homma toimii ihan EU:ssakin niin, olen työskennellyt aikanaan maahantuontialalla useamman vuoden.
Pikku typo tuossa tekstissäni oli kuitenkin, eli tuote palautetaan myyjälle, ei maahantuojalle. Jos siis vaikka tilaat Saksasta tavaraa, joka hajoaa, suomalaisella myyjällä tai maahantuojalla ei ole mitään velvoitetta ottaa tuotetta vastaan (eri asia on tietysti, jos haluavat ottaa), vaan sen takuuasia pitää hoitaa myyjän kanssa Saksassa (ellei asiaan ole muutaman vuoden aikana tullut uusia käänteitä). Myyjä toimittaa tuotteen takuun puitteissa valmistajalle, joka sitten tekee viime kädessä korvauspäätöksen.
Eikös näin EU-aikana takuu ole koko EU:n kattava? Mielestäni aiheesta on keskusteltu täällä ennenkin ja Saksasta tilatut, takuuvikaiset tai korjaukseen menevät voi viedä Suomessa liikkeeseen joka myy tuotetta tai maahantuojalle. Nämä ovat velvollisia hoitamaan asian. Ei sitä Saksaan tarvitse lähteä lähettämään. En nyt jaksa muistaa missä tämä thread oli mutta joku tätä selvitteli aikoinaan.
Tunzesta:
Suomessa ei taida olla maahantuojaa mutta esim. K.S A-linnasta on noita lähetellyt Tunzelle korjaukseen. Sen voi myös lähettää itse. Muista poiketen Tunze huoltaa itse omat laitteensa.