Kotilo kuin kotilo melkeinpä, niin jokseenkin välillä tuntuu että ne eivät kuole millään, kun vaan pienikin määrä kosteutta löytyy jostakin.allablaze kirjoitti:En voi uskoa tätä. Tähän aamuun asti ovat maanneet niillä sijoillaan altaassa, jonne pussista ne pudotin keskiviikkona. Nyt, kävin vielä vilkaisemassa etulasia ja mitä kummaa: mönkivät kaikki kolme viereisen kannon päällä.janma kirjoitti:Mistä tiedät että olivat kuolleita? Jos olivat vain vetänyt "luukun" kiinni niin ei välttämättä ole, olen huomannut että voivat olla koko päivän samassa paikassa ja vaikuttaa kuolleelta mutta ovat sitten siirtyneet kun uusi aamu sarastaa.allablaze kirjoitti:Tunnustan nyt heti, etten tässä kiireessä ehtinyt enkä viitsinyt lukea koko keskustelua läpi, lupaan sen tehdä illalla jahka tästä tilanne rauhoittuu.
Itse ostin kolme petokotiloa Raision Myllyn Faunattaresta, reissussa kun oltiin. Ne pakattiin kalapussiin ilman ja veden kera, ja viettivät pussissa yhden yön, sekä kotimatkan, eli yhteensä n 14 tuntia. Kotona kaikki olivat kuolleet. Harmillista siis. Ovatko nämä erityisen herkkiä kuljetukselle vai oliko minulla vain huonoa tuuria? Eli kannattaako vastaisuudessakaan näitä ostaa kauempaa, vai tyytyä siihen, ettei niitä koskaantänne peräkylille saa?
Siis ilman muuta tiesin, että voivat hetken mököttää kuorissaan kuljetuksen jälkeen, mutta että melkein neljä päivää! Onneksi olen näin patalaiska, etten viitsinyt vielä kerätä "raatoja" talteen.
Olihan se, mutta paljon kotiloita postittaneena ja niitä myös postin kautta saaneena ajattelin, että menevät heittämällä kellon ympäryksen reilussa ilmatilassa ja vähäisessä vedessä, niinkuin nyt sitten onnellisesti asia onkinOliko pussi kiinni koko ajan?
Myyjälle kannattaa kyllä aina ilmoittaa, että kuinka kauan kalat, kotilot tms. joutuvat matkustamaan pussissa. Olisi pakkaus voinut olla erilainen, esim muovipurkki, jossa rei'tetty kansi.
Kestävät ihan uskomattomissa olosuhteissa.