Ajattelin pääkalaa 54l akvaarioon jossa on jo ennestään 10 rubiinitetraa ja 6 kardinaalitetraa.
Onko akvaario liian pieni, jos ottaisi vielä sen pääkalan . Itse ajattelin taistelukalaa, mutta nyppivätkö tetrat sen evät riekaleiksi

Valvoja: Moderaattorit
Taistoja ja pallokaloja ei voi missään nimessä yhdistää, koska pallot repivät taistojen evät, eikä varsinkaan noin pienessä altaassa. Ja muistelen lukeneeni että pallokaloille maistuvat myös sukaravut.V154 kirjoitti:Anteeksi että varastan ketjusi, mutta mitä laittaisin ehkä ensviikolla kypsytykseen pääsevään 50 litraseen pyttyyn. Sukarapuja, pallokaloja ja taistoja jo ajatellu(pallokalaja pääosin)
Olisko vie jotain muita ehdotuksii?
Siis en todellakaan ole näitä yhdistämässä, vaihtoehtojalajiakvaarioehdotuksiamc82 kirjoitti:^ Olisikos lajiallas pallokaloille mitään? 1 uros ja sille 4-5 naarasta passaisi hyvinPohjalle voisi ottaa pari katinkultamonnia leväraapoiksi - ainakin meillä kattarit ja käppänät tuli hienosti juttuun. Tai sitten yksinäinen taistouros, pohjalle 3-4 piikkisilmää? Sukarapuja en yhdistäisi taistojen ja palleroiden kanssa, saattavat mennä alkupaloina
Enkä yhdistäisi taistoja tai palleroita, pallerot ovat pahimmanlaatuisia eviennyppijöitä
Tai sitten, jos sukarapuja halajat, niin esim. 20-30 hehkurasboraa ja pohjalle 5-10 (tuli/kirsikka/levä)sukarapuja?
Neontetrat viihtyvät paljon viileämmässä vedessä kuin taistelukalat. Kardinaalitetrat taas viihtyvät lämpimässä vedessä, joten menevät taistojen kanssa.kaabie76 kirjoitti:Mä olen aloittelija kans aivan mutta meil taistelukalauros ja kiilakyljet ja neontetrat ainaki tulee toimeen,partamonnit kans joista kyl luovun akvani pienuuden takia.mut siis mein taisto meinasi omenakotilon sarvia maistaa:) mut jättänyt senkin rauhaan. meille on tulossa kardinaalitetroja neontetrojen tilalle,kait nekin taistelukalan kans menee,ainakin neontetrat menee hyvin.
neontetrat lähtevätkin uuteen kotiin,mul akvassa ne vasta 2vkoa ollut,sain väärää tietoa.hmm,pitääköhän siirtää omenakotilot toiseen akvaan...siis meil sellainenkin jossa kiinankääpiötulilisko.Pullahiiri kirjoitti:Neontetrat viihtyvät paljon viileämmässä vedessä kuin taistelukalat. Kardinaalitetrat taas viihtyvät lämpimässä vedessä, joten menevät taistojen kanssa.kaabie76 kirjoitti:Mä olen aloittelija kans aivan mutta meil taistelukalauros ja kiilakyljet ja neontetrat ainaki tulee toimeen,partamonnit kans joista kyl luovun akvani pienuuden takia.mut siis mein taisto meinasi omenakotilon sarvia maistaa:) mut jättänyt senkin rauhaan. meille on tulossa kardinaalitetroja neontetrojen tilalle,kait nekin taistelukalan kans menee,ainakin neontetrat menee hyvin.