Kasvilannoitus

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-Discus-
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Kasvilannoitus

Viesti Kirjoittaja -Discus- »

Eli käytän kasvieni lannoitukseen tällä hetkellä Easy-Lifen Easycarboa, mutta miekkakasvit ja kääpiökyneleet eivät silti oiken kasva kunnolla. Joten otanko mukaan vielä Easy-Lifen ProFiton, Nitron tai Ferron? Vai kenties kaikki? Ehdottakaa myös muita hyviä lannoitteita tai suuriksi kasvavia leveä lehtisiä kasveja :)
"Only God Can Judge Me" -2pac
[NeO]
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Tas
Sukupuoli: Nainen

Re: Kasvilannoitus

Viesti Kirjoittaja [NeO] »

Minä käytän Easycarboa ja Profitoa ja kyllä kasvaa :mrgreen: En kyllä laita noita joka vedenvaihdon jälkeen mutta joskus [;)]
timo1976
Member
Member

Viesti Kirjoittaja timo1976 »

[NeO] kirjoitti:Minä käytän Easycarboa ja Profitoa ja kyllä kasvaa :mrgreen: En kyllä laita noita joka vedenvaihdon jälkeen mutta joskus [;)]
sama täällä, kerran viikkoon olen lisännyt profitoa ja easycarboa koitan muistaa laittaa päivittäin.
Jossain varoteltiin ettei samaan aikaan vedenparannusaineen kanssa saisi laittaa, koska vedenparannusaine sitoo tuosta lannoitteesta jotain, tiedä sit. Kyllä mäkin olen sitä laittanut vedenvaihtojen yhteydessä ilman ongelmia...
240 l riutta, joulukuusta 2014 alkaen
They2
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja They2 »

-Discus- kirjoitti:Eli käytän kasvieni lannoitukseen tällä hetkellä Easy-Lifen Easycarboa, mutta miekkakasvit ja kääpiökyneleet eivät silti oiken kasva kunnolla. Joten otanko mukaan vielä Easy-Lifen ProFiton, Nitron tai Ferron? Vai kenties kaikki? Ehdottakaa myös muita hyviä lannoitteita tai suuriksi kasvavia leveä lehtisiä kasveja :)
Suosittelisin että lisäät lannoitukseen mukaan ProFiton, se on yleislannoite kaikille kasveille, Ferron, koska vesimiekat tarvitsevat rautaa, ja jonkun pohjalannoitteen, koska miekat ottavat ravinteet pohjasta, esim. JBL 7-kuulat, Satekin voimapelletit tai saviturvepallot. :)
KalaH
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: OAS, TAS

Viesti Kirjoittaja KalaH »

They2 kirjoitti:
-Discus- kirjoitti:Eli käytän kasvieni lannoitukseen tällä hetkellä Easy-Lifen Easycarboa, mutta miekkakasvit ja kääpiökyneleet eivät silti oiken kasva kunnolla. Joten otanko mukaan vielä Easy-Lifen ProFiton, Nitron tai Ferron? Vai kenties kaikki? Ehdottakaa myös muita hyviä lannoitteita tai suuriksi kasvavia leveä lehtisiä kasveja :)
Suosittelisin että lisäät lannoitukseen mukaan ProFiton, se on yleislannoite kaikille kasveille, Ferron, koska vesimiekat tarvitsevat rautaa, ja jonkun pohjalannoitteen, koska miekat ottavat ravinteet pohjasta, esim. JBL 7-kuulat, Satekin voimapelletit tai saviturvepallot. :)
Ja paljon yksinkertasemmin pääsee pmdd:llä, kun lisää siihen enemmän rautakelattia mitä ohjeessa on. On paljon halvempaa ja ei tarvi monen lannoitepullon kanssa värkätä. [;)]
They2
Advanced Member
Advanced Member

kala_fani kirjoitti: Ja paljon yksinkertasemmin pääsee pmdd:llä, kun lisää siihen enemmän rautakelattia mitä ohjeessa on. On paljon halvempaa ja ei tarvi monen lannoitepullon kanssa värkätä. [;)]
Jos milloinkaan koittaa se päivä että osaisi vielä itse sekoittaa sen PMDD:n. :roll:
-Discus-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja -Discus- »

Itse en kyllä jaksa ruveta PMDD:tä sekoittelemaan joten tyydyn monen pullon kanssa värkkäilyyn :D Eli ensialkuun ajattelin kokeilla ProFitoa ja jos ei tehoa niin otan mukaan myös They2 mainitsemat JBL 7-kuulat. Tietääkö kukaan että sitooko Seran Aquatan noita lannoitteita? Sitä minulla on tällä hetkellä vedenparannusaineena, merkin vaihtaminen ei ole mikään ongelma joten suositelkaa ihmeessä jotakin parempaa joka ei sido lannoiteaineita :)
"Only God Can Judge Me" -2pac
Dixie
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Miekat nyt arvostaisivat tietysti pohjalannoitteita. Itse olen pohjalannoitteita käyttänyt myös köynnöstäville kasveille ja tykkäävät myös kovasti. + nestemäistä lisänä. Omat henk koht suosikit pohjalannoituksessa ovat : Seachem Flourish Tabs, Jbl 7 kuulat ja TetraPlant Crypto. Näitä kaikkia olen käyttänyt samanaikaisesti :)
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
They2
Advanced Member
Advanced Member

-Discus- kirjoitti:Tietääkö kukaan että sitooko Seran Aquatan noita lannoitteita?
en tiedä, mutta ei tietenkään tarvitse heti vedenvaihdon jälkeen lannoitteita lisätä. Odota pari tuntia, ja kun vedenparannusaineen vaikutus on mennyt pois/pienentynyt, niin lisää vasta sitten.
R_R
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja R_R »

Jos vedenparannusaine ei sido mitään yhdisteitä, ei varmaan sen käyttä lannoitteiden kanssa samaan aikaan haittaa, mutta ei siitä kyllä silloin ole mitään hyötyäkään.
Jos joku keksii sellaisen vedenparannusaineen joka tunnistaa lannoitteen vaarattomat aineet poistettavista aineista, alan käyttämään sitä heti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”