Iwagumi aquarium

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

-tombba-
Member
Member

Re: Iwagumi aquarium

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

malawi kirjoitti:en ehkä uskaltais ostaa netin kautta kasveja, en ainakaan vielä kun on näin kylmää. Oletko itse sieltä tilannyt?

Kuten tuossa sanoinkin niin sitten vasta keväämmällä kun alkaa lämpötila olla yli +15 lähtisin itsekkään tilailemaan mitään. Tilasin viime kesänä läjän kasveja tuolta ja ihan hyvässä kunnossa ne tulivat perille. Olivat pakattu hyvin minigrip pusseihin mistä kosteus ei pääse haihtumaan ja lisäksi vielä oli aika reippaasti paperia yms eristeenä päällä. Itse tilailen tuolta sitten keväämmällä juurikin tuota HC:ta ja Glossostigmaa ainakin ja toki muitakin vähän isompia kasveja.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
tirinne
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tirinne »

Itse ostini maanantaina (28.2.) Pari pottia Hemianthus callitrichoidesta Espoon Viherlaaksosta. Muutama potti jäikin sinne. Siellä oli lisäksi Poimupatsulia ja muita erikoisempiakin kasveja. Hinnatkin oli edullisia. Osoiteen löytää osoitteesta: http://www.lemmikkiexpress.fi/ Sieltä tilaamalla saa melkein mitä vaan. :)
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja malawi »

tirinne kirjoitti:Itse ostini maanantaina (28.2.) Pari pottia Hemianthus callitrichoidesta Espoon Viherlaaksosta. Muutama potti jäikin sinne. Siellä oli lisäksi Poimupatsulia ja muita erikoisempiakin kasveja. Hinnatkin oli edullisia. Osoiteen löytää osoitteesta: http://www.lemmikkiexpress.fi/ Sieltä tilaamalla saa melkein mitä vaan. :)
Milloin saadaan nähdä kuvia sun rapualtaista ja kasvillisuudesta??
Zissou
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Zissou »

D_A_D kirjoitti:HC on mikä?
Tropicalla on selventävä artikkeli cubasta täällä.

Tuo HC sopii pieniin altaisiin, mutta kivan nurmikon saa vähän isompiin helpommalla esim. pienistä miekkakasveista, kuten Echinodorus tenellus tai reilun kokoisiin altaisiin Echinodorus quadricostatus.
~~~~~~~~~~
The Life Aquatic
D_A_D
Member
Member
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja D_A_D »

Iskä kiittää.
satuile
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja satuile »

Millä mallilla malawin Iwagumi?
/Autuaita ovat pölkkypäät, koska he pysyvät pinnalla!
-tombba-
Member
Member

Lasketaankohan tuo mun 63 litraisen ledi akvaarion sisustus nyt sitten iwaqumiksi ? :)
Mavi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Mavi »

-tombba- kirjoitti:Lasketaankohan tuo mun 63 litraisen ledi akvaarion sisustus nyt sitten iwaqumiksi ? :)
Kyllähän se ehdottomasti joku iwagumi on, kun sulla on oikein asiaan kuuluvat kivetkin siellä. Iwagumi tarkoittaa "kivi asetelmaa" (tai näin ainakin japani->englanti->suomi käännösen mukaan), joten kai siihen periaatteessa käy mikä kivikko tahansa. :mrgreen:
-tombba-
Member
Member

Mavi kirjoitti:
-tombba- kirjoitti:Lasketaankohan tuo mun 63 litraisen ledi akvaarion sisustus nyt sitten iwaqumiksi ? :)
Kyllähän se ehdottomasti joku iwagumi on, kun sulla on oikein asiaan kuuluvat kivetkin siellä. Iwagumi tarkoittaa "kivi asetelmaa" (tai näin ainakin japani->englanti->suomi käännösen mukaan), joten kai siihen periaatteessa käy mikä kivikko tahansa. :mrgreen:

http://www.aquascapingworld.com/magazin ... Style.html Tässä olikin ihan hyvää luettavaa aiheesta. Mulla on kyllä kahta erilaista kiveä tuolla :) Tosin toinen niistä peittyy varmasti ajan kanssa, kun alkaa kasvamaan tuo kääpiökyynelmatto. samoiten kasvilajeja siellä tulee olemaan neljää erilasta tai jopa viittä, kunhan nyt ensin löytyy se viides. Muutenhan tuo osuu aika hyvin kategoriaan.
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Voi, että nuo on nättejä. Tekisi mieli itselläkin tuollaista pohjanpeittokasvia, mutta epäilen, että saisin tapettua jo istutusvaiheessa.
Zissou
Member
Member

Tänään postilaatikkoon kolahtaneessa TFH:ssa (Tropical Fish Hobbyist, June 2011) on asiasta kiinnostuneille mielenkiintoinen artikkeli nano iwagumin perustamisesta.
~~~~~~~~~~
The Life Aquatic
-tombba-
Member
Member

Mulla on vähän kärsineet nuo HC:t korkeasta Ph:sta ja Kh:sta. Reilu kuukauden on nuo kasvit olleet akvaariossa ja kyllä ne siellä on levinneet, mutta nyt näyttää siltä ettei tapahdu enään mitään etenemistä kasvamisen suhteen :( Osittain varmasti syyllisenä on rihmalevä joka levinnyt noihin alkuihin. Lannoitteina on Easy lifen: Easycarbo, Profito, Ferro ja lisänä Co2:sta runsaasti. Kellään mitään ideoita millä saisi vauhtia hommaan taas ?
malawi
Advanced Member
Advanced Member

minun iwagumi ajatus on nyt tauolla. Mun nykysinen nanosetti on niin kiva etten halua sitä muuttaa. Mutta en sulje pois ettei sitä tulevaisuudessa ;)
malawi
Advanced Member
Advanced Member

Löysin muuten Barcelonasta Iwagumi nimisen akvaarioliikkeen. Sisältä löytyy monta hienoa nano akvaariota sekä pari isoa. Myyvät paljon iwagumi kasveja, kiviä, sekä erilaisia pohjasoria kasveille tarkoitettuja. Koitan mennä ensi viikolla ottamaan paljon kuvia. Ihan uskomattoman upea liike, ihsn kuin olisi sisustus liike, eikä liikkeessä ole mitään akvaaron hajua. Olisin voinut maksaa sisäänpäässy tästä kokemuksesta!!! Neliöitä oli varmaan 150-200m2. Taitaa lähteä muuta kasviruukkua mukaan suomeen ;)
Zissou
Member
Member

Kuulostaa hienolta! Laita ihmeessä kuvia tänne tai linkitä, jos laitat ne jonnekin webbialbumiin.
~~~~~~~~~~
The Life Aquatic
reiska70
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja reiska70 »

Upeita altaita hieman samaan tyyliin löytää Takashi Amanon kirjoista joista viimeisin "complete works 1985- 2007" (jotenkin noin?) ilmestyi hiukan aikaa sitten. Pääkaupunkiseudulta noita saa lainattua myös Sellon kirjastosta, ainoana kirjastona jolla noita on. Satun työskentelemään tuolla ja yritän pitää huolen että saadaan hyviä akvaariokirjoja lainattavaksi niin ei tarvi aina ostaa kaikkea kun ovat suhteellisen hinnakkaita. Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan myös varsinkin merivesipuolelta. Käykää tsekkaamassa helmet.fi ensin mitä kaikkea löytyy ja jos puuttuu jotain mielestänne tärkeää niin pankaa ihmeessä joko hankintaehdotus helmetin kautta tai yv:ä meikälle, kiitos!
päivä kerrallaan, kaksi parhaana..
malawi
Advanced Member
Advanced Member

No niin, nyt löytyi Iwagumi liikkeestä itelleni Hemianthus callitrichoides "Cuba". Sielä odottaa 2kpl isoa ruukua, että haen maanantaina pois. 6€/ruukku ja mainiossa kunnossa.

Liike on muuten 1vk verran ollut auki. Kehuskelin liikettä niin paljon että antoivat mulle Iwagumi sisustuskirjan mukaan ilmasiks =D

Kuvat voin laittaa heti kun saan vaan koneelle!
They2
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja They2 »

Onkos malawi kuvat jo koneella? :)
-tombba-
Member
Member

Minä muuten suunnittelen tuollaista 450litraista iwagumin tyylistä allasta. Odotettavissa syksyyn mennesäs toivon mukaan sellainen projekti siis :roll:
Boomscarf

Viesti Kirjoittaja Boomscarf »

Täälläkin tahdotaan iwagumia! Ei ehkä suoraa kopiota mutta tähän tyylisuuntaan. HC:ta olis kiva saada jostain vaan :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”