Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

joedoe
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja joedoe »

No se on jo nopea toimitus!!! Yleensä menee 4-5 pankkipäivää ennen kuin rahan siirto näkyy saksan päässä siihen vielä toimitus päälle...Kaks vai kolme tilausta olen tehnyt ja aina mennyt vähintään kaks viikkoa pisimmillään 3 viikkoa tai vähän yli.

En sitten tiedä jos muilla maksu tapahtumilla toimii nopeammin!!?? :D

Mutta hyvä jos toimittaa mahd. nopeasti :P
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
Angel86
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Meillä meni yli 2 viikkoa ja yks loisteputki puuttui paketista.
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

joedoe kirjoitti: Tänään tuli paketti AAMULLA KELLO 07.10!! nopea toimitus, mutta ehkä pikkasen liian aikaisin :) No onneksi olin jo töissä ja emäntä sai postipatelta herätyksen... 8O
Tuliko tuo siis ihan Itellan toimittamana (tuohon kellonaikaan?) vai jonkin muun kuljetuksen? Meinaan vaan, et mitä jos en oo kotona silloin? Postista saisi haettua sitten ainakin. Vihdoin tuli ilmoitus että mun paketti on lähtenyt, kylläpäs se kesti, mut toivon, että sitten kaikki tuotteet olis mukana.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
joedoe
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja joedoe »

En osaa sanoa oliko itellan heepo vai DHL, kun olin töissä ja emäntä otti paketin vastaan....
Jos ei ole vastaan ottajaa kotona niin paketti toimitetaan käsittääkseni lähimpään postiin noudettavaksi :roll:
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
bj
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja bj »

Tietojani Aquaristikshopista katoin, että ainakin sieltä on lähtenyt DHL:llä. Mut jos sen sitten saa postista, ni eipä hätää sitten.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Viesti:

Viesti Kirjoittaja narm »

Mulla Itellan "kusti" toi ovelle saakka...huono siitä kun ei aina tiedä että ollaanko kotona vai nou.
Tällä kertaa pimpotti ovella aamu kasin aikoihin [;)] .
Sisso
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Paketit lähtee DHLn kyydissä Saksassa, mutta siirtyvät Itellan huomaan Suomeen saavuttuaan. Lähettävä firma ostaa haluamansa palvelun haluamaltaan firmalta. Ken on tilannut erilaista tavaraa ulkomailta, tietää, että tavat vaihtelevat paljonkin eri firmoilla. Jakeluaika taas riippuu täysin paikkakunnasta, pienemmillä paikkakunnilla on usein vain yksi kotiovelle jakelu, isommilla kaksi. Tämäkin on Itellan heiniä, eikä siihen voi vaikuttaa. Mutta tosiaan, jos vastaaottaja ei ole kotona kun lähetys saapuu, siitä jätetään lappu ja paketin voi noutaa postista.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
bj
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja bj »

bj kirjoitti:
höntti kirjoitti:
joedoe kirjoitti:Itse tein tilauksen 27.3 ja maksoin välittömästi, tänään 8.4 tuli seuranta koodi ja ilmoitus, että paketti on matkalla.
Yksi tuote oli loppunut ja sain koodin millä saan tuotteen hinnan vähentää seuraavasta tilauksesta, ei siis edes kysytty tilinumeroa josko olisin halunut rahat takaisin...

että sellaista toimintaa tällä kertaa :roll:
Ja tää on kyllä sitten muuttunut käytäntö. Sitä mä ihmettelinkin kun tilaus oli laskutettu heti. Aikaisemmin (yli vuosi sitten) maksu otettiin vasta kun olivat vissiin pakanneetkin eli puuttuvia ei laskutettu, oli silloin vielä reilu peli. Kuinkas mahtaakaan käydä nyt, kun tilasin muutamia kasvejakin ja paljon ruokia. Voi hemmetti, mulla menee varmaan taasen vuosi, kun uudestaan tilaan, ei huvittaisi tuommoinen käytäntö et asia ja rahatkin sitten jää roikkumaan tosi pitkäksi aikaa. Taitaa tulla kaupan vaihto sitten, riippuu tietty kuinka suuri summa mahdollisesti sinne jää :frown: .
Munkin paketista puuttui muutama kasvi ja mulle kyllä palauttivat ylimääräsumman tililleni, kun olivat pakanneet. Että ihan hienosti kauppa toimi sitten kuitenkin. Kauan kesti nyt, mutta uskon, että jokin tuote kenties oli lopussa, jota joutui odottamaan. Kasveista sammalia ja melalehteä ei tullut, mut vesimiekan sain. Olikin ihan hyvässä kunnossa, ei siinä mitään moittimista. Että ihan hyvin edelleen ostokseni saatan tehdä samasta kaupasta.
-tombba-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

peltsi92 kirjoitti: Dhl vie paketin lähimpään postiin jos kukaan ei ole kotona, ainakin mulla aina vienyt ja lappu on postilaatikossa.

Voin kertoa sen verran, että dhl ei vie pakettejaan suomessa juuri mihinkään itse vaan itella toimittaa suurimman osan lähetyksistä perille. Sen takia ne viedään myös sinne lähipostiin noudettavaksi mikäli ei ole kotona vastaanottamassa pakettiaan. Dhl:n paketit on tulleet pääsääntöisesti viikossa perille. Ainahan toki saattaa kestää pidempäänkin, mutta saksasta pisimpään tullut paketti kesti minulle tulla 8pv viikonloppu mukaanlukien. Eli viikko menee postitukseen pyöreästi ja kaikki sen ylimenevä aika on sitten lähettäjän hukkaamaa aikaa. Se, että lähettäjältä tulee vahvistus lähetyksen lähettämisestä ja seurantakoodista ei meinaa vielä mitään ellei lähetys näy lähtöpään käyttämän kuljetusyrityksen seurannassa.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
bj
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja bj »

No mun paketti lähti Aquristikshopista torstaina ja tiistaina oli perillä, et ihan kivan nopsaan matka taittui. Se kesti vain se lähtö kaupasta pitkään. Jos on kirjautunut Aquaristikshopiin, ni paketin liikennöintiä voi seurata sieltä kautta.
GreenEyes
Member
Member

Viesti Kirjoittaja GreenEyes »

Nyt on pakko antaa hieman krediittiä aquaristic.net:lle, tilasin 19.8 pari kasvia ja hiilarilevittimen, ja juuri äsken eli 23.8 tuli paketti kotiovelle. Hieman kummastelin tätä toimitusajankohtaa, enkä kyllä ilmoitusta saanut että pakettia oltaisiin tuomassa, mutta se nyt onkin DPD:n hommia. Kaikki tavarat olivat matkassa, ja molemmat kasvitkin olivat todella hyvässä kunnossa. Otin oikein kuvankin toisesta kasvista, kun oli sen verran komean kokoinen. Kyseessä siis sarakaisla eli cyperus helferi ja vieressä 20cm viivotin.
Liitteet
_MG_4685.JPG
_MG_4685.JPG (32.92 KiB) Katsottu 1862 kertaa
jaakkim
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jaakkim »

Onhan sillä kokoa.
Ootko ihan varma et toi on kasvi ? Näyttää enempi kuolleelta liskolta :mrgreen:
Not all those who wander are lost
J.R.R. Tolkien
GreenEyes
Member
Member

Viesti Kirjoittaja GreenEyes »

No oli siinä ainakin mukana lappu, jossa luki kasvin nimi mutta mistä sitä tietää.. :D
Sisso
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Sisso »

-tombba- kirjoitti: Voin kertoa sen verran, että dhl ei vie pakettejaan suomessa juuri mihinkään itse vaan itella toimittaa suurimman osan lähetyksistä perille. Sen takia ne viedään myös sinne lähipostiin noudettavaksi mikäli ei ole kotona vastaanottamassa pakettiaan...
Ai, olen hämmästynyt. Tai siis, meidän pihalla käy jatkuvasti DHLn auto (kun käy jatkuva kasvirumba euroopasta), mutta kuten totesin, vaihtelee riippuen siitä, mistä firmasta on tilannut. Ehkä tämä nurkkakunta on sitten poikkeus tuosta juuri mihinkäästä.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Our_Tiny
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Our_Tiny »

Tilasin myös Aquaristik.netistä ja yhteensä meni yhdeksän päivää, kuusi päivää "keräilivät tavaroita", kun joku puuttui. DHL:n kuski soitti pihaltamme paketin tuleen ja kun ei oltu kotona laittoi sen peräkärryymme :-) Moorwood oli muutamasta kohdasta murtunut, vaikka oli hyvin pakattu. Tyytyväinen olin ja tilaan uudestaankin.
Myöhäistä se on hiiren kissan suussa haukotella.
54 l, (190 l ohikiitävää http://mytrigon.atwebpages.com/), 180 l
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Tilasin ekan kerran sieltä nyt ihan viime viikolla. Tein koetilauksen: Kolme kasvia ja pohjalannoite paketti. Muutaman kympin paketti, eli jos menee mönkään niin ei niin kirpaise. Mitä vielä, samalla hetkellä kun laitoin tilauksen ja valitsin tilisiirron, samantien tuli sähköpostiin lista ja tarvittavat tiedot. Kotimaisissa menee pahimmillaan parikin päivää jos ei ole sopivaa nettipankkia. Tilausvahvistus ja kommentti laskun maksusta tuli seuraavana päivänä, keräilytiedote ja kysely kun yhtä kasvia ei ole, mitä tehdään. Vastasin että laitetaan sellaisenaan. Seuraavana päivänä tuli tieto, että paketti on lähtenyt Happy Discukselta.

Kehäkolmosen sisällä asuvat saavat lähetin tuomana pakettinsa. Täällä maaseudulla ne hoitaa Itella. No ei valittamista, tänään postipoika toi paketin ovelle ja kuittaus sekä kiitos. Toimitusajasta olisi ehkä pari päivää pois jos ei Itellan järjestelmää olisi välissä. Kaikki kasvit ok, ei mitään hämminkiä.

Erittäin perinteistä ja jämäkkää Saksalaista toimintaa, kannattaa käyttää. Halvempaa, nopea toimitus ja reagointi asioihin, kamat kotiovelle.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Coraleone
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja Coraleone »

Tilasin aquaristikshopista 30.12.2011. Alkoi jo vähän epäilyttää, kun tilaus on "in process" tilassa 2 viikkoa, eikä mitään kuulu. Mutta sitten lähti tulemaan DHL:llä. 6 päivässä oli sitten kotona. Kotiin yrittivät tuoda. En tiedä oliko posti vai DHL. En ollut paikalla, niin jättivät lapun ja sai hakea lähipostista. Ehkä se oli DHL yrittänyt tuoda, koska oli erilainen lappu kuin mitä posti yleensä jättää.
Huomasin tuon Trusted Shops jutun vasta vähän jälkikäteen. Olisi kai pitänyt tilauksen teon yhteydessä jotenkin sinne rekisteröityä (ilmaiseksi). Jälkikäteen ei enää onnistunut. Onko joku tuon huomannut ja tehnyt ajoissa?
Tavaraläjä kun sain tsekattua että kaikki oli mukana. Vähän turhuuksiakin tuli ehkä tilattua, mutta sitä sattuu.
Kuva
azzer
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja azzer »

Tein eilen tilauksen aquaristik.netistä, maksoin tilauksen nettipankin kautta heti, ja tänään aamulla oli tullut ilmoitus että maksu on päässyt perille. Pari tuntia sen jälkeen tuli myös ilmoitus että paketti on nyt lähetetty. Erittäin helppoa ja nopeaa siis, hyvältä vaikuttaa. Tilasin ups:llä koska se ei ollut kuin muutaman euron kalliimpi kuin halvempi kuljetus, ja ups:llä pitäisi tulla särkyvät tavaratkin ehjänä perille (tilasin mm. t5-putkia ja hqi-polttimon). Kuljetus maksaa vain reilu 20e ja kun tavaratkin on halvempia kuin Suomessa (säästöä tulee reilusti jo pelkkien t5:sten tilauksessa), valikoima on huomattavasti laajempi ja jos homma käy noin helposti, taidan jatkossa ostaa kaiken Saksan maalta..:)
KaOl
Member
Member

Viesti Kirjoittaja KaOl »

Hyvä tietää tämä, ehkä mun ei tarvitsekaan tehä jo miettimääni matkaa Saksanmaalle, vaan voin tilata netistä! Säästyy nekin bensarahat akvajuttuihin! :)
-KaOl

360l Akvastabil myynnissä!
KaOl
Member
Member

Viesti Kirjoittaja KaOl »

jaakkim kirjoitti:Onhan sillä kokoa.
Ootko ihan varma et toi on kasvi ? Näyttää enempi kuolleelta liskolta :mrgreen:
:D Niin mustakin :D
-KaOl