MA7xGE:n akva!
Valvoja: Moderaattorit
-
Tia-Teresia
- Senior Member

- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
Re: MA7xGE:n akva!
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...
Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
-
MA7xGE
- Advanced Member

- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
IIIIIIIIH, korurihmat on tenhy "pesän!"
<3<3<3
Ruokkiessani kaloja heitin pohjalle tabun, kävin vessassa, tabu katosi. Mielenkiinnosta heitin toisen perään ja seurasin tilannetta vieressä. Yksi korurihma ajoi tetroja takaa, toinen taas kelluskeli pinnan tuntumassa... Ja niin siellä oli, pari ihanaa kutupalleroa!
vinkkiä vinkkiä, miten nämä voisivat selvitä?
Isi ja lapset. <3
Ruokkiessani kaloja heitin pohjalle tabun, kävin vessassa, tabu katosi. Mielenkiinnosta heitin toisen perään ja seurasin tilannetta vieressä. Yksi korurihma ajoi tetroja takaa, toinen taas kelluskeli pinnan tuntumassa... Ja niin siellä oli, pari ihanaa kutupalleroa!
vinkkiä vinkkiä, miten nämä voisivat selvitä?
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
Butterflies
- Advanced Member

Voii etttä
Nyt se tapahtu!
Kannattaa kattella tilannetta, voivat selvitä poikasiksi asti tuollakin. Jos isi (kalaisi) syö munia tai poikasia ni sit siirrät toiseen altaaseen, vaikka pakasterasiaan, jos ei muuta löydy. Lämpötila on sitten ongelma, pitäis saada johonkin tasaisen lämpimään paikkaan
Tai sit voisit viritellä poikasakvan siihen ''pääakvaan'' kellumaan.
Ja muuten myöhästyneet onnittelut sulle MA7xGE!!
Kannattaa kattella tilannetta, voivat selvitä poikasiksi asti tuollakin. Jos isi (kalaisi) syö munia tai poikasia ni sit siirrät toiseen altaaseen, vaikka pakasterasiaan, jos ei muuta löydy. Lämpötila on sitten ongelma, pitäis saada johonkin tasaisen lämpimään paikkaan
-
MA7xGE
- Advanced Member

- Viesti:
Kiitos onnitteluista!Butterflies kirjoitti:Voii etttäNyt se tapahtu!
Kannattaa kattella tilannetta, voivat selvitä poikasiksi asti tuollakin. Jos isi (kalaisi) syö munia tai poikasia ni sit siirrät toiseen altaaseen, vaikka pakasterasiaan, jos ei muuta löydy. Lämpötila on sitten ongelma, pitäis saada johonkin tasaisen lämpimään paikkaanTai sit voisit viritellä poikasakvan siihen ''pääakvaan'' kellumaan.
![]()
![]()
Pesä ei enää ollut paikallaan kun palasin seuraamaan tilannetta.
Mutta löysin 5 kutupalleroa, jotka otin muovipurkkiin + vettä akvasta ja kiinnitin purkin kellumaan akvan nurkkaan... lämpötilan pitäisi pysyä normaalissa!
Oowh, yritän olla niin rauhallinen kuin vain voi, pesän hajoaminen tosin edesauttoi asiaa... Seurataan mitä tästä kehkeytyy, jos edes kehkeytyy mitään.
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
Butterflies
- Advanced Member

Hihi
Tiedän ton tunteen! Hyvä että palloset on nyt siinä, mulla on ihan samalla tavoin taistopoikaset tuolla mun akvassa 
Onkos sisustusta vaihdettu? Kuvaa? ;D
-
MA7xGE
- Advanced Member

- Viesti:
Aivan, unohtui vallan!
Tärykuva, pahoittelen.
Taka-alan tammenlehväruohot ovat kattarien (molempien) silpomat, mutta kai ne siitä vielä lähtevät kasvuun.
Jos jonkulla on todella hyviä neuvoja poikasruoan kasvatukseen, otan mielelläni vastaan.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jos jonkulla on todella hyviä neuvoja poikasruoan kasvatukseen, otan mielelläni vastaan.
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Aah. Kunpa osaisin sisustaaaaa. ;D Oma 63l ihan ruma.. Sinnekki pitäis lisää kasveja ostaa, kunhan saa rahaa taas. 
-
bombo
- Senior Member

Täällä tulee myäs onnea vielä enemmän myöhässä.Butterflies kirjoitti:Ja muuten myöhästyneet onnittelut sulle MA7xGE!!
Mutta syy on vain tuo netti jonka toiminta ei aina vastaa odotuksia...
240l sekala
-
akvaristi
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS
Pahasti myöhästyneet onnittelut myös täältä
, sekä siis itse altaasta että korujen perhepuuhista! Ja meni muuten vähän aikaa lukea tämä ketju alusta loppuun
.
Sulla on kyllä tosi hieno akvaario, olen kateellinen.
Sulla on kyllä tosi hieno akvaario, olen kateellinen.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
-
MA7xGE
- Advanced Member

- Viesti:
Kiitos kaikille onnittelijoille.
Ihmettelin että mihinkähän munat ovat kadonneet, en niitä kyllä jaksanut kauaa etsiäkkään... mutta kutupurkista löytyi 8o-< -mallisia mustia "pötköjä" n. 5kpl, eivät uineet ja pituutta n. 2mm... purkista tosin löytyy vähän sammaltakin, voikohan olla siitä.
Pitäisi varmaan alkaa niitä pikkuisia etsiä...
Ihmettelin että mihinkähän munat ovat kadonneet, en niitä kyllä jaksanut kauaa etsiäkkään... mutta kutupurkista löytyi 8o-< -mallisia mustia "pötköjä" n. 5kpl, eivät uineet ja pituutta n. 2mm... purkista tosin löytyy vähän sammaltakin, voikohan olla siitä.
Pitäisi varmaan alkaa niitä pikkuisia etsiä...
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
Butterflies
- Advanced Member

Waau. Onko jo nestemäinen poikasruoka valmiina ostettuna? Ei? No, sellaista vaan kehiin sitten
Muista valita tuote, jossa riittää päivämäärää mahd. kauan. Minulla huonoja kokemuksia tästä!
Ja sen jälkeen voit aloittaa artemian kasvattamisen
Vaikka kyllähän ne poikaset nyt kasvaa vaikka Best Friendin hiutaleilla, niin hyvä niille on elävää ravintoa tarjota.
Ja sen jälkeen voit aloittaa artemian kasvattamisen
-
MA7xGE
- Advanced Member

- Viesti:
Uik, nehän uivat!MA7xGE kirjoitti:...
mutta kutupurkista löytyi 8o-< -mallisia mustia "pötköjä" n. 5kpl, eivät uineet ja pituutta n. 2mm.
...
Huomenna menen ostamaan jotain poikasruokaa, multa löytyy valmiiksi jonkinlainen likoeläinpurkki, olkia, vettä ja luumunkuoria, josta sitten heitin pikkuisen vauvoille... Tosin en kyllä yhtään tiedä miten toimii...
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
MA7xGE kirjoitti:Uik, nehän uivat!MA7xGE kirjoitti:...
mutta kutupurkista löytyi 8o-< -mallisia mustia "pötköjä" n. 5kpl, eivät uineet ja pituutta n. 2mm.
...![]()
Huomenna menen ostamaan jotain poikasruokaa, multa löytyy valmiiksi jonkinlainen likoeläinpurkki, olkia, vettä ja luumunkuoria, josta sitten heitin pikkuisen vauvoille... Tosin en kyllä yhtään tiedä miten toimii...
Onnea poikasista. Itellä sadasta huniksesta hengissä säily vaan 2..
-
Tia-Teresia
- Senior Member

- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Onnea "perheenlisäyksestä"Uik, nehän uivat!![]()
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...
ehkä ois nopeempaa kuivata se bansku uunissa miedolla lämmöllä kuin laittaa patterin väliin...?
Aattelin vain sitä hajua ja ehkä jopa kärpäsiäkin... toisaalta en kyl tiiä asiasta mitään, joten ehkä ois parempi olla puuttumatta 
-KaOl
360l Akvastabil myynnissä!
360l Akvastabil myynnissä!
En tiiä, mutta ittellä ei hajua tullut, eikä liiemmin kärpäsiäkään. Mutta ei kannata ikinä "unohtaa" kuorta veteen pitkäksi aikaa (kokemusta löytyy ihan liikaa..) ;D
-
miljoonakala84
- Elite Member

Akvaarioon.fi kaupasta saa myös Hobby Protogen 20 ml likoeläin pellettejä. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
MA7xGE
- Advanced Member

- Viesti:
Mulla onkin jo banaani kuivumassa, keltuaiskeittoo ja se alkukantainen likoeläinkasvattano. 
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
ÄmHoo
Kesken kaiken, kun alkaa ketjua lukea, saa kyllä aika sekopäisen kuvan
M.MA7xGE kirjoitti:Mulla onkin jo banaani kuivumassa, keltuaiskeittoo ja se alkukantainen likoeläinkasvattano.
-
Riveriana
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sulla on oikein tuplavarmistukset kaikelle
Mutta banaani kuivuu hyvin ilmastoidussa paikassa patterin päällä (meillä kylppärissä poistoilmaventiilin kohdalla) ihan korpunkuivaksi vuorokaudessa. Ei ollut kärpäsongelmaa eikä hajuhaittoja, kuivuminen on niin nopeaa. Jos kuivuminen kestäisi viikon, niin sitten ongelmia varmaan olisikin. Siitä korpunkuivasta kuoresta kun taittaa yhden niistä suikaleista ja laittaa puoleen litraan vettä, niin siitä jo tulee aika mukavasti likoeläimiä. Liotan itse tuon kuoren pari päivää muovikipossa (metallisesta on teoreettinen mahdollisuus liukenemisiin) ja kaadan sen veden sinne altaaseen (pyyhkäisen sormella ensin reunoilta kaikki irti ja mukaan veteen). Itse kuorta en sinne altaaseen kippaa. Vedessä ei varsinaisesti paljailla silmillä näe elämää, mutta vesi muuttuu vähän sameammaksi ja tummemmaksi.
Mutta banaani kuivuu hyvin ilmastoidussa paikassa patterin päällä (meillä kylppärissä poistoilmaventiilin kohdalla) ihan korpunkuivaksi vuorokaudessa. Ei ollut kärpäsongelmaa eikä hajuhaittoja, kuivuminen on niin nopeaa. Jos kuivuminen kestäisi viikon, niin sitten ongelmia varmaan olisikin. Siitä korpunkuivasta kuoresta kun taittaa yhden niistä suikaleista ja laittaa puoleen litraan vettä, niin siitä jo tulee aika mukavasti likoeläimiä. Liotan itse tuon kuoren pari päivää muovikipossa (metallisesta on teoreettinen mahdollisuus liukenemisiin) ja kaadan sen veden sinne altaaseen (pyyhkäisen sormella ensin reunoilta kaikki irti ja mukaan veteen). Itse kuorta en sinne altaaseen kippaa. Vedessä ei varsinaisesti paljailla silmillä näe elämää, mutta vesi muuttuu vähän sameammaksi ja tummemmaksi.
-
MA7xGE
- Advanced Member

- Viesti:
No ei voi mitään että perheen tulot on niin matalat...ÄmHoo kirjoitti:Kesken kaiken, kun alkaa ketjua lukea, saa kyllä aika sekopäisen kuvan![]()
M.MA7xGE kirjoitti:Mulla onkin jo banaani kuivumassa, keltuaiskeittoo ja se alkukantainen likoeläinkasvattano.
Näin toimin itsekkin ja näin olen huomionut myös.Riveriana kirjoitti:...
Itse kuorta en sinne altaaseen kippaa. Vedessä ei varsinaisesti paljailla silmillä näe elämää, mutta vesi muuttuu vähän sameammaksi ja tummemmaksi.
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Itte laitoin suoraan akvaarioon langalla kellumaan. Sitten kun sen laitto ni alko kuoresta "virtaamaan" jotain eriväristä vettä..Riveriana kirjoitti:Sulla on oikein tuplavarmistukset kaikelle![]()
-
Riveriana
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Ei se kaikki kuoresta irtoava ole likoeläimiä. Eivätkä ne varsinaisesti edes irtoa siitä kuoresta, siinä mielesssä siis että huuhtelempa kuoresta likoeläimet.