Katotaan ensin millaseen lopputulokseen päädytään
Tunzen takuusta
Valvoja: Moderaattorit
Re: Tunzen takuusta
Mulla on tässä neuvottelut kesken ETC:n Service Managerin kanssa parhaillaan...
-
Galeos
- Junior Member

- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Nyt pääsen itsekin koeponnistamaan tunzen takuuta. Tänään tuli kyseisen firman overflow boxi ja siinä oli itse ylivuototuubi rikki ja likainen. Tästä palstasta viisastuneena soitin myyjälle, eli aquapro 2000:lle ja he lupasivat hoitaa asian. Kerron tilanteen etenemisestä...
180 l merivettä T0=8.8.2011
Toisinsanoen, sait jonkun harrastajan vanhan laitteen, ja hänelle on lähetetty uusi tilalle 
-
Galeos
- Junior Member

- Akvaarioseurat: TAY
Vaikeata uskoa, että joku Tunze lähettäisi palautettua tavaraa. Näyttäisi, että putki on pesty kraanavedellä. En usko, että pesevät sillä tavaralla linjalla. Veikkaisin, että tuo on ollut jonkun laadunvalvonnan käsittelyssä ja murtunut uudelleenpaketoinnissa. No tiedä häntä. Saa nähdä, mitä Tunze vastaa.
180 l merivettä T0=8.8.2011
Kun ei ole Tunzelta kuulunut mitään, niin otin yhteyttä nettikauppaan. Sieltä tuli selkeät ohjeet: viallinen laite, kuitti, vikailmoitus ja omat täydelliset yhteystiedot pakettiin ja paketti Tunzelle.
Suolaista, mutta niin makeaa...
Juu, mutta kun ei Tunze edes vastaa kyselyyn siitä, että onko takuu enään voimassa kun vehjes oli tasan kaksi vuotta vanha kun se meni särki. Ei raaskis postitella turhaan
Pahoittelen ranskaani, mutta @*#%+*#• Tunze!
No, yksi asiakas menetetty, ja varmasti haukun sitä firmaa aina kun tilaisuus tarjoutuu.
Seuraavaan altaaseen (siihen isoon) en sitten tasanvarmaan hanki mitään Tunzea!
Pahoittelen ranskaani, mutta @*#%+*#• Tunze!
No, yksi asiakas menetetty, ja varmasti haukun sitä firmaa aina kun tilaisuus tarjoutuu.
Seuraavaan altaaseen (siihen isoon) en sitten tasanvarmaan hanki mitään Tunzea!
-
akvaarioprojekti
- Member

- Akvaarioseurat: SMAS, TAS
Minullakin homma on toiminut paljon paremmin, kun olen ollut yhteydessä kauppiaaseen, enkä suoraan Tunzeen.Jacke kirjoitti:Kun ei ole Tunzelta kuulunut mitään, niin otin yhteyttä nettikauppaan. Sieltä tuli selkeät ohjeet: viallinen laite, kuitti, vikailmoitus ja omat täydelliset yhteystiedot pakettiin ja paketti Tunzelle.
Korkeintaan keskinkertainen merivesiharrastaja.
-
Mörrikkä
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: JAS
- Viesti:
Rapide1 kirjoitti:....Seuraavaan altaaseen (siihen isoon) en sitten tasanvarmaan hanki mitään Tunzea!
Anna mun kaikki kestää...
No mutta ihan tosissaan. Onko Tunzen tekniikalle oikeasti kunnollisia haastajia? Ainakin se mitä itse olen tutkaillut Vortechin streameja, niin niiden suuntausta ei voi säätää ja osa käyttäjistä siirtyy takaisin Tunzen käyttäjiksi. Oma kokemukseni Hydorin streameista ei ole kovinkaan mairittelevaa kuultavaa ja Aqua-medic:n vaahdotin on kussut monta kertaa allensa....
Jos hintaa katsoo, niin vaahdottajaksi suunnittelin Bubble Magusin vehjettä, mutta totesin että ei siinä säästä juurikaan Tunzeen verrattuna. Deltec olisi tietty yksi vaihtoehto, mutta... ... ....
sattuipa niin somasti, että bongasin käytettynä Tunze 9020:n ja saan lopettaa etsimisen. Säästetyn rahan voi sitten käyttää vaikkapa rapuihin
En mä ala ruokkimaan sellasta firmaa joka ei edes asiakkailleen vastaa kyselyihin!
Aivan yksinkertaisen kysymyksen olen heille esittänyt, johon riittä vastaukseksi "Kyllä" tai "Ei", ja kumpaankaan kyselyyni en ole kumpaakaan vastausta saanut.
Meillä on kaksi varsin menestyvää omaan firmaa, ja sen verran minäkin ymmärrän liiketoiminnasta, että ilman asiakkaita ei ole pian toimintaa lainkaan. Yrityksen luotettavuudesta viestii paljon myöskin se, miten se kohtelee myös pienempiä asiakkaitaan. Huono maine kun alkaa karttumaan, niin muutamassa vuodessa se saattaa aiheuttaa huomattavaa vahinkoa isommallekkin yhtiölle.
Olen tässä juuri parhaillaan meilinvaihdossa Johnathan Carvallon kanssa, joka kirjoittaa Advanced Aquarist Online Magazineen sekä on ReefCentralin vastaava kuukauden altaitten yms. suhteen. Ollaan tässä juteltu tästä Tunze hommasta ja muusta yleisesti... Hän on siis Customer Service Rep. EcoTech Marine Inc:ssä, ja otti minuun yhteyttä kun kuuli Brett Johnsonilta minun "ongelmastani". Mukava kaveri
Osaa muuten asiakaspalvelun ja asiakassuhteen jatkuvuuden jalon taidon...
Miksi olla vaikea, kun pienellä vaivalla (ja hyvillä suhteilla) voi olla täysin mahdoton?
Katsotaan nyt mitä tämä vielä poikii, ties vaikka saisi ETM edustuksen suomeen, you never know
Kutsu heille vierailulle on jo tullut...
Ja mitä noihin Tunze-versus-muut hintoihin tulee, sitä en koe ongelmaksi. Niin ylimieliseltä kuin se jonkun korvaam saattaa kuulostaakkin...
Ja tuo "iso allas" heitto tarkoittaa sitä isoa allasta joka pystytetään sitten kun mahdollisesti muutto suurempaan asuntoon on ajankohtainen. Vielä ei ole sopivaa taloa tai tonttia löytynyt, mutta etsintä on päällä...
Ps. Iso allas = 1500l --->
ihan vaan FYI
Aivan yksinkertaisen kysymyksen olen heille esittänyt, johon riittä vastaukseksi "Kyllä" tai "Ei", ja kumpaankaan kyselyyni en ole kumpaakaan vastausta saanut.
Meillä on kaksi varsin menestyvää omaan firmaa, ja sen verran minäkin ymmärrän liiketoiminnasta, että ilman asiakkaita ei ole pian toimintaa lainkaan. Yrityksen luotettavuudesta viestii paljon myöskin se, miten se kohtelee myös pienempiä asiakkaitaan. Huono maine kun alkaa karttumaan, niin muutamassa vuodessa se saattaa aiheuttaa huomattavaa vahinkoa isommallekkin yhtiölle.
Olen tässä juuri parhaillaan meilinvaihdossa Johnathan Carvallon kanssa, joka kirjoittaa Advanced Aquarist Online Magazineen sekä on ReefCentralin vastaava kuukauden altaitten yms. suhteen. Ollaan tässä juteltu tästä Tunze hommasta ja muusta yleisesti... Hän on siis Customer Service Rep. EcoTech Marine Inc:ssä, ja otti minuun yhteyttä kun kuuli Brett Johnsonilta minun "ongelmastani". Mukava kaveri
Osaa muuten asiakaspalvelun ja asiakassuhteen jatkuvuuden jalon taidon...
Miksi olla vaikea, kun pienellä vaivalla (ja hyvillä suhteilla) voi olla täysin mahdoton?
Ja mitä noihin Tunze-versus-muut hintoihin tulee, sitä en koe ongelmaksi. Niin ylimieliseltä kuin se jonkun korvaam saattaa kuulostaakkin...
Ja tuo "iso allas" heitto tarkoittaa sitä isoa allasta joka pystytetään sitten kun mahdollisesti muutto suurempaan asuntoon on ajankohtainen. Vielä ei ole sopivaa taloa tai tonttia löytynyt, mutta etsintä on päällä...
Ps. Iso allas = 1500l --->
ihan vaan FYI
-
tate
- Senior Member

Kokemuksen syvä rintaääni puhuuMörrikkä kirjoitti:Rapide1 kirjoitti:....Seuraavaan altaaseen (siihen isoon) en sitten tasanvarmaan hanki mitään Tunzea!
Anna mun kaikki kestää...
No mutta ihan tosissaan. Onko Tunzen tekniikalle oikeasti kunnollisia haastajia? Ainakin se mitä itse olen tutkaillut Vortechin streameja, niin niiden suuntausta ei voi säätää ja osa käyttäjistä siirtyy takaisin Tunzen käyttäjiksi. Oma kokemukseni Hydorin streameista ei ole kovinkaan mairittelevaa kuultavaa ja Aqua-medic:n vaahdotin on kussut monta kertaa allensa....
Jos hintaa katsoo, niin vaahdottajaksi suunnittelin Bubble Magusin vehjettä, mutta totesin että ei siinä säästä juurikaan Tunzeen verrattuna. Deltec olisi tietty yksi vaihtoehto, mutta... ... ....
sattuipa niin somasti, että bongasin käytettynä Tunze 9020:n ja saan lopettaa etsimisen. Säästetyn rahan voi sitten käyttää vaikkapa rapuihin
Ja kun puhutaan riutta-akvaariosta -jonka tarkoitus kuitenkin päivän päätteeksi on olla esteettinen nautinto - on sillä suuri merkitys ainakin allekirjoituksen raapineelle miltä laitteet näyttävät. Modernit ja sirot laitteet ovat aina ilo silmällä, varsinkin silloin kun ne eivät hallitse tilaa. Ilman sen suurempaa katkeruutta, voin sanoa että nuo tunzenmöllykät eivät ole erityisen kauniit
Saati modernit... Eräs ystäväni sanoo aina, että sitä mitä et pysty peittämään pitää korostaa, ja pakko on kyllä myöntää, että VorTechit onnistuvat siinä erinomaisesti! Tietenkään jotakin objektia, joka on susiruma, ei kannata alkaa liimaamaan etulasiin, mutta you get the point... 
Toimiihan se Tunzen takuu. Paria viikkoa vaille kaksi vuotta kesti streamin virtalähde. Laitoin meiliä johon vastattiin alle kahdessa vuorokaudessa ja pyydettiin kuittia. Seuraavalla viikolla UPS toi uuden powerin kotiovelle.
Mulle ei olla vieläkään vastattu...
-
tate
- Senior Member

Kirjoita pienillä kirjaimilla, jolleivat tykkää, kun huutaa.....
. Saksa on p..ka maa vai miten se meni... 
Ajattelin laittaa saksaksi seuraavan viestin. Oma saksa on aika ruosteessa, mutta systeri asuu siellä ja taitaa kielen. Laitan sen puhtaaksikirjoittamaan
Olisi mukava saada tähän asiaan edes jonkinlainen konkluusio...
Olisi mukava saada tähän asiaan edes jonkinlainen konkluusio...
Äsken tuli Tunzelta vastaus.
Pähkinänkuoressa vastaus oli: "Mitään ei korvata, takuita ei ole. Älä kirjoittele tänne enään! Voidaan korjata tuote, mutta maksat itse postit ja korjaukset."
Kerrottakoon, että samalla lämpimällä ja kohteliaalla diktaatiolla vastasin heille
Pähkinänkuoressa vastaus oli: "Mitään ei korvata, takuita ei ole. Älä kirjoittele tänne enään! Voidaan korjata tuote, mutta maksat itse postit ja korjaukset."
Kerrottakoon, että samalla lämpimällä ja kohteliaalla diktaatiolla vastasin heille
Mulle tuli vastaus viime tai toissa viikolla. Vastaus samaa rataa kuin Ilellä, tosin kyselivät, että mitähän vikaa mahtaa streamissa olla vaikka alkuperäisessä mailissa vian ja sen synnyn toin esille. Naputtelin heille kuitenkin vastauksen, mutta senpä jälkeen ei ole mitään kuulunut.
Tiedänpähän nyt, että jos vielä Tunzeen päädyn, niin ostan sen Suomesta. Saapa joku muu tapella takuuasioista.
Ile onko sun Vortech projekti edennyt?
Tiedänpähän nyt, että jos vielä Tunzeen päädyn, niin ostan sen Suomesta. Saapa joku muu tapella takuuasioista.
Ile onko sun Vortech projekti edennyt?
-
Mörrikkä
- Advanced Member

- Viesti:
Mielestäni vastasin juuri tähän ketjuun, mutta eipä viestiä näy
Itse sain englanninkielisestä (Tunze USA) palvelusta hyvin nopeasti ja asiallisesti palvelua kyseltyäni osia hiljan ostamaani Tunze 9020 vaahdottimeen. Yllättäen sitäkin mallia tuetaan vielä.
Rapide1: kannattanee ehkä kirjoittaa englanniksi saksan sijaan, niin ei tule väärinymmärretyksi tai saa tylyä palvelua noin niinkuin muutenvain.
Itse sain englanninkielisestä (Tunze USA) palvelusta hyvin nopeasti ja asiallisesti palvelua kyseltyäni osia hiljan ostamaani Tunze 9020 vaahdottimeen. Yllättäen sitäkin mallia tuetaan vielä.
Rapide1: kannattanee ehkä kirjoittaa englanniksi saksan sijaan, niin ei tule väärinymmärretyksi tai saa tylyä palvelua noin niinkuin muutenvain.
Tuolla on piiiitkän pitkä posti odottamassa vastausta jenkkeihin. Ei ole ollut oikein aikaa ja jaksamista vastata sinne. Pitäisi vaan pinnistää
Kovasti he koittavat samalla markkinoida mulle heidän LED-valaisimiaan samalla. Ja periamerikkalaiseen tyyliin luvataan maailman parasta takuuta ja ja palvelua, sekä suunnittelevat vaikka koko hässäkän valmiiksi, jos niin haluan.
Meillä on tässä talonmetsästys käynnissä parhaillaan, ja jos olen järkevä (yeah right) niin odotan vielä noiden hankitojen kanssa (yeah right vol.2)
Siinävaiheessa jos/kun muutto tulee, niin allas vaihtuu. Ja sitten viimeistään upgreidataan laitteetkin...
Kovasti he koittavat samalla markkinoida mulle heidän LED-valaisimiaan samalla. Ja periamerikkalaiseen tyyliin luvataan maailman parasta takuuta ja ja palvelua, sekä suunnittelevat vaikka koko hässäkän valmiiksi, jos niin haluan.
Meillä on tässä talonmetsästys käynnissä parhaillaan, ja jos olen järkevä (yeah right) niin odotan vielä noiden hankitojen kanssa (yeah right vol.2)
Siinävaiheessa jos/kun muutto tulee, niin allas vaihtuu. Ja sitten viimeistään upgreidataan laitteetkin...
-
Mörrikkä
- Advanced Member

- Viesti:
Toisaalta jos lyöt suunnitelmat jo nyt osittain lukkoon, niin voihan niitä laitteita hankkia jo nyt osan tai jopa kaikki.
Englanniksi olen ollut yhteydessä, en saksaksaksaksi.
Heidän englantinsa tuntuu olevan yhtä vahva kuin mun saksa
We are the happy you is der Tunze owner, ja. We canz not das garantee, you naughty naughty boy - tyyliin...
Laitteita voi hankkia joo, mutta katsotaan nyt että millainen setti sinne saadaan aikaan![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Heidän englantinsa tuntuu olevan yhtä vahva kuin mun saksa
We are the happy you is der Tunze owner, ja. We canz not das garantee, you naughty naughty boy - tyyliin...
Laitteita voi hankkia joo, mutta katsotaan nyt että millainen setti sinne saadaan aikaan
HAH!! Sainpas tahtoni läpi! Nyt lupasivat hoitaa homman, vaikka takuu onkin kuulemma jo ummessa...
Pakko myöntää, että mun kaksi vanhaa ystävääni auttoivat tässä hommassa. Herrat Uhkailu ja Kiristys!
Pakko myöntää, että mun kaksi vanhaa ystävääni auttoivat tässä hommassa. Herrat Uhkailu ja Kiristys!
No tänään tuolta pärähti mailia ja pyysivät lähettämään pumpun huoltoon tuonne saksanmaalle.Jacke kirjoitti:Mulle tuli vastaus viime tai toissa viikolla. Vastaus samaa rataa kuin Ilellä, tosin kyselivät, että mitähän vikaa mahtaa streamissa olla vaikka alkuperäisessä mailissa vian ja sen synnyn toin esille. Naputtelin heille kuitenkin vastauksen, mutta senpä jälkeen ei ole mitään kuulunut.![]()