Tämä tulee olemaan vähän sellainen kokeiluprojekti että kuinka halvalla saan toimivan kokoonpanon tuohon (tietenkään kalojen hyvinvoinnista tinkimättä). Valutussuodattimen aion tehdä tuohon itse ulkosuodattimen jatkeeksi, koristeet luonnosta ja kalat (mielellään Suomessa viljeltyjä) ja kasvit paljolti muilta harrastajilta ostelemalla.
Altaan olisi tarkoitus olla rehevä seura-akvaario kevyellä kalastolla, pH n.6,5-7,5 ja pehmeähkö vesi, lämpö pitänee laittaa johonkin 20-26°C välille. Kalaston pohjana on seeprakirjoahven, joka on ainut jäljellä ajalta ennen akvaarioharrastuksesta pitämääni taukoa. Myös mustatetroja on nytten 20 kpl parvi jo muissa altaissa, ne meinaan laittaa tuonne myös.
Olen ajatellut mahdollisesti ottaa muutaman käärmekalan. Niitä oli minulla ennen ja pidin niistä kovasti. Vai voiko nuo syödä mustatetrat? Itselläni söivät pari puolikasvuista leväbarbia aikoinaan...
Mitä muita persoonallisia kalalajeja olisi tuonne? Jotain isompaa näyttävää ahventa olen ajatellut ottaa, mikä olisi sopiva?