Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3024
Liittynyt: 21:18, 27.01.2004
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala & Tre / TAS

Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Minä, omistaja Ilkka Takala, olen jo pitkän aikaa tiennyt sen, että jonakin päivänä on se päivä, jolloin yrittämisen opiskelun opit riittävät siihen, että pääsen siirtymään omaan menestyvään perheyritykseemme päivittäiseen töihin. Nyt on tullut se päivä, jolloin on aika siirtyä siihen toiseen bisnekseen, joka minua todella kiinnostaa.

Tampereen Akvaariokala joutuu täten muutoskohtaloon, jotka ovat lähinnä uusi omistaja, tai pahimmillaan liikkeen lopettaminen. Siirryn itse uusiin hommiin Elokuun alusta, mutta tarkoitus olisi, että uusi omistaja olisi puikoissa tai vaihtoehtoisesti liike tyhjänä Kesäkuun loppuun mennessä. Mikäli jotakuta kiinnostaa akvaarioliikkeen yrittäminen ja on valmis tekemään päivittäistä työtä kalojen tutkimisen ja kuntouttamisen parissa, ottakoon yhteyttä. Liiketila on perheen oma ja remontoitu akvaarioliikettä varten. Löytyy vesieristetyt lattiat, kaivot, sekä kiinteät vesiverkot jokaiseen altaaseen myymälän puolella. Käytännössä tarkoittaa sitä, että yhdestä vivusta 40 altaan vesi vaihtuu sen mitä viikoittain on tarve vaihtaa. Vuokra liiketilassa poikkeuksellisen edullinen. Sähkökulut pyritty minimoimaan, käyttämällä mahdollisimman energiatehoikkaita laitteita, kuitenkin vain sellaisia, että huolto olisi mahdollisimman helppoa. Kalusto on ylipäätään melko huippuluokkaista, mitä olen sitä vertaillut moniin muihun kotimaisiin liikkeisiin. Itse yritys ei ole "kultakaivos", mutta mikäli keskivertoon on riittäminen, kovin vaihtelevin kuukausin, niin voi tämä olla sinunkin unelmatyösi. Jos nyt jotain faktaa niin viime vuodelta viivan alle jäi plussaa kuitenkin 30000euroa, jolla ihan kivasti ainakin itse olen pärjännyt. :)

Mikäli yritys myydään tälläisenään, pyyntihinta 35000, valmiiksi tingittyyyn hintaan. Mikäli joku haluaa ostaa pelkän kaluston n. 120kpl akvaarioita räkeissä, 5kpl alan myymälätarvikehyllyjä, Co2 pullot kasvialtaisiin, happipullot kalan pakkauksiin, tietokoneet, maksupäätteet, tulostimet, pakastimet (3 isoa), myymälän tiski sekä tietysti kaikki tekniikka kaikkiin altaisiin, voidaan näistä neuvotella erikseen. Uutena upotin myymälän kalustoon jo pelkästään 20000euroa, sen jälkeen on hommattu yhtä sun toista tarvittavaa lisää.

Mikäli kaupan jatkamiseen ei löydy uutta yrittäjää, myydään seuraavan kahden kuukauden aikana kaikki pois rankoin alennuksin. Aloitamme jokatapauksessa jo pian jonkinlaisen varaston tyhjennysmyynnin, sillä meillä on elävää tavaraa, altaita, sekä muuta tavaraa enemmän, kuin tarpeeksi! Parhaat tietenkin katoavat nopeiten! ;)

Raportoin tänne heti, kun tiedän kohtalosta enemmän, päivittelen tarjouksia yms. asiaan liittyvää. :)

Ystävällisin terveisin,
Ilkka Takala / Kauppias,
Tampereen Akvaariokala
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Myrkkymuratti
Starting Member
Starting Member
Viestit: 34
Liittynyt: 21:29, 30.03.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Myrkkymuratti »

Toivottavasti liikkeelle löytyisi jatkaja! Todella ikävää jos viimeinen oikea akvaarioliike Tampereelta katoaa :(
en
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 13:55, 20.05.2007

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja en »

^jep...
Vle1ko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 222
Liittynyt: 23:25, 27.07.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Vle1ko »

Pahimmassa tapauksessa siis lähtee tampereen paras liike, sekä samalla yksi suomen ehdottomasti parhaita liikkeitä pois.. Täytyy siis laittaa sormet ristiin ja toivoa parasta ettei lähde putiikki meiltä pois 8-)
Altaassa uiskennellut Serrasalmus rhombeus, Serrasalmus sanchezi, ja tällä hetkellä Serrasalmus manueli, sekä Pygocentrus nattererit.
http://www.opefe.com/ Paljon piraijainfoa
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Ei se mihinkään lähde, jos asiakkaita ja liikevaihtoa jonka kautta tuottoa tulee.

Tilataan vaan lisää tavaraa sieltä saksan halvoista nettikaupoista.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Luitko Teemu lainkaan tuota Ilkan tekstiä?
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Luinhan mä. Kolmeenkin kertaan.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Ja ymmärsit että nykyinen kauppias lähtee muihin hommiin ja liike jatkaa uuden kauppiaan voimin tai on jatkamatta? Ilman että tällä päätöksellä olisi mitään tekemistä ihmisten ostokäyttäytymisen kanssa. [;)]
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Muuten ostaisin jos olisi paljon tietoa päässä ja asuisin Tampereella. :)
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
Azuca
Junior Member
Junior Member
Viestit: 81
Liittynyt: 16:17, 01.08.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Azuca »

Houkuttelis aivan hurjasti, jos olisi tarpeeksi akvaariotuntemusta. Täältä saisi tarmokkaan työntekijän, jos joku on akvaariokauppaa ostamassa?
"Aurum Potestas Est" - Artemis Fowl
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Itse alasta hieman tietävänä, suosittelen kiinnostunutta ostajaa pyytämään nähtävilleen jokseenkin kaikki mahdolliset kuukausiraportit, todelliset raportit menoista, takuun (kirjallisena) siitä millaista vuokrataso tulee jatkossa olemaan ja millaisin tukitoimin vanha omistaja on valmis uutta auttamaan. Sitoutuuko edellinen omistaja täydelliseen kilpailukieltoon ja luovuttaako hän maahantuomiensa tuotteiden/eläinten toimittajien tiedot/asiakkussuhteet suoraan uudelle yrittäjälle ilman erillistä lisäkorvausta. Lisäksi uuden yrittäjän on hyvä olla käryllä kalojen maahantuonnin kiemuroista ja hankkia niistä mahdollisimman paljon tietoa ja vanhan omistajan tulisi mielestäni olla uuden yrittäjän tukena ja apuna ainakin pari ensimmäistä kalakuormaa tilattaessa/kotiutettaessa, jotta hävikit jäisivät järkeville tasoille (juu, se ei ole ollenkaan helppoa ja vaivatonta hommaa). Sitoutuuko edellinen omistaja työskentelemään uuden kanssa liikkeessä aluksi rinta rinnan parin kuukauden ajan, jotta uusi yrittäjä saa mahdollisimman hyvät onnistumisen eväät työhönsä?
Kannattaa huomioida myös se, että kuluja tulee aluksi väistämättä enemmän kuin pelkkä ostohinta, etenkin jos loppuunmyynti on ehditty aloittaa. Mikäli yrityksen myyntisumma on 35000, tarvitsee uusi yrittäjä mielestäni ainakin 45 - 50 0000 € lainan saadakseen hyllyt täyteen ja tasatakseen eri kuukausien välisiä erotuksia myynneissä (koska kustannuksethan toki pyörivät myös niinä kuukausina kun myyntiä on vähemmän).
Mikäli joku tästä itselleen työpaikan ottaa, toivotan vilpittömästi onnea ja menestystä. Työ on antoisaa ja suurimmalta osin erittäin mukavaa, mutta melko stressaavaa ja raskasta myös. En omia tämän alan yrittäjävuosiani vaihtaisi pois mistään hinnasta ja oikeastaan harmittaa ettei ole mahdollisuuksia aloittaa nykyisellä tietämyksellä alusta, koska nyt tiedän niin monta asiaa mitä tekisin toisin.. :)
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Marin teksti oli mielestäni erittäin antoisa ja tarjosi kyllä oikeasti hyviä näkökulmia mahdollisen ostajan kannalta asiaan :). Itselläkin jotain asioita mielessäni (osittain samoja ja osittain sitten jotain muuta kuin mitä Mari oli maininnut), jotka itse tarkistaisin mahdollista ostoa miettiessäni. Ja pakko sanoa, että hiukan kiinnostaisi kyllä... on vaan erittäin monta muttaa omalla kohdalla.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
JJVi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2990
Liittynyt: 16:57, 15.12.2001
Paikkakunta: Oulu /OAS

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Kuinka maahantuontilupa, onko se henkilö vai yrityskohtainen?
/jari
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

JJVi kirjoitti:Kuinka maahantuontilupa, onko se henkilö vai yrityskohtainen?
Tarkoitatko elävien eläinten maahantuontilupaa? Se on yrityskohtainen, joskin en ole ihan varma tuleeko MMM:lle tehdä yrittäjän vaihtuessa ilmoitus asiasta, mutta jos tarvitsee, kyseessä on tosiaan ihan vain ilmoitusasia. Nuo maahantuontiasiat ovat muutenkin enempi sellaisia ilmoitteluasioita kuin todellisia lupien hakemisia, vain TRACES:n käytössä on omat niksinsä, kun tuo EU:n ulkopuolelta. Eläinlääkärille pitäisi tieto saada mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ja taas jotkut Etelä-Amerikkalaiset tukkurit taas ystävällisesti ilmoittavat kuorman lähetetyksi vasta kun se on lähetetty... Siinä joskus vähän pakkaa kiire tulemaan, mutta ainakaan itse en ole joutunut soittelemaan päivystävää eläinlääkäriä kentälle kuin yhden kerran (keskellä yötä tietenkin), kun kalojen mukana kulkevat tsiljardit paperit olivat kadonneet mystisesti matkalla jonnekin, eikä niitä saanut tullista ulos ilman kyseisiä asiakirjoja. Siinä meinasi vähän pala käydä kurkussa, mutta onneksi asia selvisi.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2990
Liittynyt: 16:57, 15.12.2001
Paikkakunta: Oulu /OAS

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Joo elävien eläinten. Asia kannattaa kuitenkin varmistaa, jostakin on jäänyt mieleen että se voi olla myös henkilökohtainen ja lupien saanti ei olisikaan mikään ilmoitusasia. Toivottavasti Ilkalle löytyy jatkaja,
/jari
Zansku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 702
Liittynyt: 15:47, 14.12.2011
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Zansku »

Aqualung kirjoitti:Ja ymmärsit että nykyinen kauppias lähtee muihin hommiin ja liike jatkaa uuden kauppiaan voimin tai on jatkamatta? Ilman että tällä päätöksellä olisi mitään tekemistä ihmisten ostokäyttäytymisen kanssa. [;)]
Nykyisen yrittäjän lopettamisella ei ehkä, mutta liikkeen jatkumisella kyllä hyvinkin paljon.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3024
Liittynyt: 21:18, 27.01.2004
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala & Tre / TAS

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Mari Kurki kirjoitti:Itse alasta hieman tietävänä, suosittelen kiinnostunutta ostajaa pyytämään nähtävilleen jokseenkin kaikki mahdolliset kuukausiraportit, todelliset raportit menoista, takuun (kirjallisena) siitä millaista vuokrataso tulee jatkossa olemaan ja millaisin tukitoimin vanha omistaja on valmis uutta auttamaan. Sitoutuuko edellinen omistaja täydelliseen kilpailukieltoon ja luovuttaako hän maahantuomiensa tuotteiden/eläinten toimittajien tiedot/asiakkussuhteet suoraan uudelle yrittäjälle ilman erillistä lisäkorvausta.
Kaikki tämä on nähtävillä tietysti potentiaalisille ostajaehdokkaille. Kontaktit myydään yrityksen mukana, niitä en tulevassa työssä todellakaan tarvitse. :) Niitä kyllä riittääkin, ja parin viikon päästä löytyy vielä luultavasti lisää, kun lähden kuitenkin taas 17. päivä Intezoo messuille Saksaan liikettämme edustamaan. :D
Lisäksi uuden yrittäjän on hyvä olla käryllä kalojen maahantuonnin kiemuroista ja hankkia niistä mahdollisimman paljon tietoa ja vanhan omistajan tulisi mielestäni olla uuden yrittäjän tukena ja apuna ainakin pari ensimmäistä kalakuormaa tilattaessa/kotiutettaessa, jotta hävikit jäisivät järkeville tasoille (juu, se ei ole ollenkaan helppoa ja vaivatonta hommaa). Sitoutuuko edellinen omistaja työskentelemään uuden kanssa liikkeessä aluksi rinta rinnan parin kuukauden ajan, jotta uusi yrittäjä saa mahdollisimman hyvät onnistumisen eväät työhönsä?
Opastamme sovitusti kyllä alkuun.
Kannattaa huomioida myös se, että kuluja tulee aluksi väistämättä enemmän kuin pelkkä ostohinta, etenkin jos loppuunmyynti on ehditty aloittaa. Mikäli yrityksen myyntisumma on 35000, tarvitsee uusi yrittäjä mielestäni ainakin 45 - 50 0000 € lainan saadakseen hyllyt täyteen ja tasatakseen eri kuukausien välisiä erotuksia myynneissä (koska kustannuksethan toki pyörivät myös niinä kuukausina kun myyntiä on vähemmän).
Tähän rahaan ei tarvita lisärahaa. Sitä tulee kuukausittaisesta myynnistä, jolla katetaan kulut. :) Varastot yms. on varsin hyvässä tilassa. Mikäli kuitenkaan kauppaa ei heti synny, myydään tavaraa ja sitämukaan myyntihintaan lasketaan. Tässä tapauksessa ostajan on otettava sitten itse ylimääräistä hyllyjen täydentämiseen. Mutta edelleen sama summa tai jopa pienempikin riittänee varmasti. :)
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

pleko_88 kirjoitti:Jos nyt jotain faktaa niin viime vuodelta viivan alle jäi plussaa kuitenkin 30000euroa, jolla ihan kivasti ainakin itse olen pärjännyt. :)
Niin, onko tämä siis nettovoitto, josta on vähennetty yrittäjän palkka pois? Jos tästä ei ole palkkaa vähennetty, olen edelleen sitä mieltä että arvioni tarvittavan lainan määrästä on jokseenkin oikea.
Toivotaan että se jatkaja löytyy.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
en
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 13:55, 20.05.2007

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja en »

Ja mitähän Mari Kurjella on Plekoa vastaan... :roll: Kilpailu on ihan terveellistä, ja minusta taso liikkeissä oli hiukan eri luokissa... Valikoiman laajuus ei aina ole se pääasia vaan elävien eläinten ollessa kyseessä, minusta laatu on erittäin tärkeä asia. Samoin kasveissa levättömyys, sopivat olot ja hoito on myös tärkeämpää. Mutta tämä ketju ajautuu jo ihan muualle kuin oli tarpeen... Minusta Tampereen Akvaariokala on 22 vuoden aikana toinen tai kolmas ehkä... liike Tampereella jossa on hyvää kalaa ja kasvia, siistiä ja laadukasta, asiantuntemusta ja ilo käydä, eikä kuolleita tai huonokuntoisia kaloja ole altaissa.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Ei kerrassaan mitään vastaan. Esitän lähinnä tarkentavia kysymyksiä annetuista spekseistä ja kommentoin tässä ketjussa annettuja tietoja. Ilkkahan itse sanoo tuossa ensimmäisessä viestissään näin:
pleko_88 kirjoitti:Minä, omistaja Ilkka Takala, olen jo pitkän aikaa tiennyt sen, että jonakin päivänä on se päivä, jolloin yrittämisen opiskelun opit riittävät siihen, että pääsen siirtymään omaan menestyvään perheyritykseemme päivittäiseen töihin. Nyt on tullut se päivä, jolloin on aika siirtyä siihen toiseen bisnekseen, joka minua todella kiinnostaa.
Miksi kommenttini pitäisi tulkita henkilökohtaisuudeksi, kun sen tarkoitus kuitenkin on jakaa itselleni alasta kertynyttä tietoa ja tarkentaa mahdollisia ostajia kiinnostavia asioita, jotka mielestäni esitettiin tässä hieman tulkinnanvaraisesti? Tokihan sinustakin en lienee harmillista jos Tampere jää ilman akvaarioliikettä?
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1299
Liittynyt: 18:04, 15.05.2005
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja -riff- »

Mari Kurki kirjoitti:Muuten kävi niin että tässä liike-elämän harjoittelussa ajettiin nurin se toinen Tamperelainen hyvä akvaarioliike ja nyt kahden ja puolen vuoden kuluttua Tamperelaiset jäävät kokonaan ilman osaavaa akvaarioliikettä.
Asia ei ollut näin mustavalkoinen, Viherkalan kaatumiseen vaikutti moni muukin asia, kuten varmaan tiedätkin. Ja jos tavarat (eikä pelkkä elävä) ostettaisiin edelleen enimmäkseen kotimaisista liikkeistä, eikä tilattaisi ulkomailta, Tampereellakin saattaisi vielä olla toiminnassa neljä laadukasta akvaarioliikettä, kuten aikoinaan oli.
bymoor
Member
Member
Viestit: 470
Liittynyt: 20:01, 07.12.2006
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja bymoor »

en kirjoitti:Ja mitähän Mari Kurjella on Plekoa vastaan...
Maria suippaa liian paljon että hänen oma liikkeensä meni aikanaan kiville. Täällä sen nyt kelpaa räksyttää ja syytellä. Jos kerran on itse epäonnistunut bisneksessä, niin ei sitä kannata muihin silti purkaa. :mrgreen:

Aiheeseen.. Toivottavasti jatkaja liikkeelle löytyy. Pirkanmaalla kuitenkin akvaristeja on todella paljon ja liikkeelle on varmana kysyntää.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

bymoor kirjoitti:Maria suippaa liian paljon että hänen oma liikkeensä meni aikanaan kiville. Täällä sen nyt kelpaa räksyttää ja syytellä. Jos kerran on itse epäonnistunut bisneksessä, niin ei sitä kannata muihin silti purkaa. :mrgreen:
Hoh! Mun liikkeen nurinmeno oli kyllä melko lailla ihan eri syistä johtunut, eikä liity tähän asiaan millään tavalla. Yritin tosiaan kiinnittää lähinnä mahdollisien ostajaehdokkaiden huomiota asioihin, jotka varmistavat sen ettei uudelle yrittäjälle käy köpösti. On nimittäin ihan oikeasti melkoinen ero jääkö liike plussalle 30 k yrittäjän palkan jälkeen, vai sitä vähentämättä. Ja jotenkin mun mieltä tässä koko kuviossa kaivaa nyt se, että koko liike on ollut pystyssä sen 2,5 vuotta, jona aikana Viherkala - ainoa toinen vakavastiotettava akvaarioliike samassa kaupungissa lopetti. Liike on omistajansa mukaan menestyvä ja nyt se kuitenkin halutaan lopettaa ihan vaan koska siirrytäänkin muihin töihin ja Tampere jää siksi ilman osaavaa liikettä. Olenko minä ihan oikeasti ainoa, jonka mielestä tässä on jotain omituista? Mun mielestä tämä tuntuu jotenkin asiakkaita kohtaan väärältä.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
en
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 13:55, 20.05.2007

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja en »

Noh... Ihmisten elämäntilanteet muuttuu... Jos ei jatkajaa löydy niin toiminta loppuu, eikö se ole ihan normaali käytäntö? ... Elämä on. Kyllä sitä aina riittävästi kaikkea saa ostaa sitten alueen muista liikkeistä, kun on pakko. Ideaparkin Faunattaren kautta saa varmaan edelleen tilattua erikoisempaa kalaakin, ainakin tilanne oli niin ennen Treen Akvaariokalaa... Samoin tilasivat muutakin. Luultavasti kun ihmiset kyselee enemmän niin muistakin liikkeistä suostuvat palvelemaan asiakkaita. JOS siis jatkajaa ei löydy... Mä olen iloinen että Treen Akvaariokala oli tän 2½v toiminnassa meitä akvaristeja varten. :D
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Mari Kurki kirjoitti:Ja jotenkin mun mieltä tässä koko kuviossa kaivaa nyt se, että koko liike on ollut pystyssä sen 2,5 vuotta, jona aikana Viherkala - ainoa toinen vakavastiotettava akvaarioliike samassa kaupungissa lopetti. Liike on omistajansa mukaan menestyvä ja nyt se kuitenkin halutaan lopettaa ihan vaan koska siirrytäänkin muihin töihin ja Tampere jää siksi ilman osaavaa liikettä. Olenko minä ihan oikeasti ainoa, jonka mielestä tässä on jotain omituista? Mun mielestä tämä tuntuu jotenkin asiakkaita kohtaan väärältä.


Et ole ainoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”