Valvoja: Moderaattorit
Ildar kirjoitti:Iso allas mahtuu vähän kehnosti kuvaan, mutta kuhan jotenkin![]()
Ei kuvalainauksia! -ylläpito
Kapeakeiholehdellä tulleet tulokset eivät ole kovin näköisiä, lehdet ovat melamaisia. Mutta sirosuokki sen sijaan näyttää just siltä.fortuna70 kirjoitti:Voisiko se kasvi olla kapeakeiholehti ? Toinen mahdollinen sirosuokki mutta toi mela jos sen oikein ymmärsin voisi viitata ekaan.
Sehän näyttää tutulta altaalta, mulla on ollu hyvin samantapainen vaikka nykyisin vähän eri kuosissa ja litroja parikymmentä enemmän. Onko tuolla muita kuin noita ruso/hohtokiilakylkiä? Mulla rusot on jo tippuneet pois kuvioista, useamman vuoden niitä tuolla oli mutta nyt pohdin otanko jotain toista parvikalaa vai vain jotain labyrintteja. Mun kuvitelmissa tuossa sunkin altaassa on piikkisilmiä pohjalla, koska mun allas oikeastaan on niitä varten alunperin perustettu ja niitä siellä tullee aina olemaan...Hazerow kirjoitti:Jospa minäkin uskaltautuisin ulostautua kauppapuolelta ja tulla tänne näkyvämmin huutelemaan. Eli terve vaan kaikille!![]()
Talosta löytyy kolme akvaariota, mutta tämä lienee se edustavin, koska toinen toipuu sinileväongelmasta ja kolmas on kerennyt kasvamaan umpeen (talon kasvipankki..). Litroja edustajasta löytyy n. 80, mutta piakkoin tilalle tulee rapia 200 litraa ja tämä jää kuivakäyttöön. Tarkoitus on kasata samanlainen hapan ryteikkö uuteen pyttyyn ja siirtää otukset sinne asumaan.
Kiva, että jollakulla on sama maku kuin minulla.kerttu kirjoitti:Sehän näyttää tutulta altaalta, mulla on ollu hyvin samantapainen vaikka nykyisin vähän eri kuosissa ja litroja parikymmentä enemmän. Onko tuolla muita kuin noita ruso/hohtokiilakylkiä? Mulla rusot on jo tippuneet pois kuvioista, useamman vuoden niitä tuolla oli mutta nyt pohdin otanko jotain toista parvikalaa vai vain jotain labyrintteja. Mun kuvitelmissa tuossa sunkin altaassa on piikkisilmiä pohjalla, koska mun allas oikeastaan on niitä varten alunperin perustettu ja niitä siellä tullee aina olemaan...Hazerow kirjoitti:Jospa minäkin uskaltautuisin ulostautua kauppapuolelta ja tulla tänne näkyvämmin huutelemaan. Eli terve vaan kaikille!![]()
Talosta löytyy kolme akvaariota, mutta tämä lienee se edustavin, koska toinen toipuu sinileväongelmasta ja kolmas on kerennyt kasvamaan umpeen (talon kasvipankki..). Litroja edustajasta löytyy n. 80, mutta piakkoin tilalle tulee rapia 200 litraa ja tämä jää kuivakäyttöön. Tarkoitus on kasata samanlainen hapan ryteikkö uuteen pyttyyn ja siirtää otukset sinne asumaan.
No jotain tuon suuntaista mulla on yhtenä vaihtoehtona! Eli mitä tahansa parosphromenuksia! Tosin yhtenä vaihtoehtona on ottaa vaan hillitön määrä erilaisia piikkisilmiä lisää, ne kun on jotenkin todettu menestyviksi tuolla.Hazerow kirjoitti: Kiva, että jollakulla on sama maku kuin minulla.
Rusojen lisäksi siellä asustaa Parosphromenuksia (P. filamentosuksina ostettu, mutta ei uskalla lajia vielä lyödä lukkoon) ja korurihmakala. Piikkisilmiä mietin pitkään ja hartaasti, niin veikeitä ovat, mutta ollessani höperönä labyrinttikaloihin, päädyin paroihin. Niiden kanssa ei viitsikkään ottaa enempää vipeltäjiä, joten piikkisilmät saavat jäädä.
Ihana tuommone tumma "lätäkön pohja". Mää tykkään!kerttu kirjoitti: ...
Ja tulipa ladattua ees joku kuva koneelle altaasta nyt. Niitä labyrintteja odotellessa...
Hazerow kirjoitti: Ihana tuommone tumma "lätäkön pohja". Mää tykkään!
Parosphromenuksia ei mulla ole ollut vielä kovinkaan pitkään, mutta ainakin voin sanoa, että ovat tutustumisen arvoisia. Varsin ihastuttavia otuksia, vaikka tuppaavatkin olemaan nirsoja syömäreitä.
Hieno kasvillisuuskin:). Onko hiilarilevitys? Monta valoyksikköä/putkea?007 kirjoitti:Tuossa kuva 350 litraisesta tällä hetkellä.
Ei kuvalainauksia! -ylläpito