Pieni monni 60l?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

m2
Junior Member
Junior Member

Re: Pieni monni 60l?

Viesti Kirjoittaja m2 »

... juu eikös hevosetkin ole laumaeläimiä. Tuntuvat ainakin preerialla liikkuvan ryhmissä. Pärjää ne kyllä yksittäinkin pidettynä. Lajin mukainen käyttäytyminen tietty on niin ja näin.
Eli kaikkea voidaan vääntää kun halutaan. Tosin näille kaloille nuo järjetelyt taitavat vaan olla helpompia/edullisempia toteuttaa.
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

m2 kirjoitti:... juu eikös hevosetkin ole laumaeläimiä. Tuntuvat ainakin preerialla liikkuvan ryhmissä. Pärjää ne kyllä yksittäinkin pidettynä. Lajin mukainen käyttäytyminen tietty on niin ja näin.
Eli kaikkea voidaan vääntää kun halutaan. Tosin näille kaloille nuo järjetelyt taitavat vaan olla helpompia/edullisempia toteuttaa.
Niin, pärjääminen on eri asia kuin viihtyminen. Oma hevoseni sietää jonkin verran olla tarhassa yksin, kun pihalla kulkee muitakin hevosia ja talli on aivan vieressä. Laitumella taasen ei siedä yhtään hetkeä yksin, paniikissa varmaan tulisi lankojen yli. Useammankin hevosen tiedän, jotka ovat yksin jäädessään tulleet tarhojen aidoista yli tai läpi.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Jebuzca
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Jebuzca »

Ja minä tiedän hevosia jotka yksin ja onnellisia koska jos ne laittettaisiin talliin muiden kanssa niin ne ressaisivat hyökkiessään muita kohti sekä olemalla vihaisia hoidettaessa mutta yksin ovat kilteimpiä ikinä.

Kaikkien pitäisi noudattaa ohjeita mutta ikävä kyllä aina on jotain mikä on erilailla kuin pitäisi. Kamala tappelu pienestä asiasta :roll: vaikka juu eläinten hyvinvointi on se 1 asia mutta 200l 20cm ahvenia, kultakaloja pienessä maljassa, milliksiä pehmeässä vedessä jne

Juu ja en tiedä mitä tohon pönttöön laitan :roll: kun tuli ostettua ihan perus heräteostoksena kun oli niin halpa :mrgreen:
95l Low Teck, 4 kissaa, 2 koira, poika ja uusi elämä. Hiljalleen palaamassa asiaan <3
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Kamala tappelu pienestä asiasta :roll:
Vaikka asia olisi mielestäsi kuinka pieni tahansa, niin jos tullaan väittämään, että "yksinäinen monninen on akvaarion onnellisin kala", niin on se sen verran ala-asteen arvoista akvaariotiedettä, että pistää sapettamaan.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
mnbvcxz
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja mnbvcxz »

Joo, pyydän anteeksi kommenttejani. Katsotaan jospa sille löytyisi jostain seuralaisia. Onnelliselta se on vaikuttanut, enkä siksi ole muistanut kiinnittää sen oloihin huomiota. Seura-akvaariossa helposti vain huomaa niitä, jotka tekevät itsestään eniten numeroa. Mutta teen kyllä tällekin asialle jotain. Ja lukiessa asiosta löytää välillä hyvin ristiriitaista tietoa, etenkin ulkomaisilta sivuilta.
Jee! olen jo junior member - seuraava tavoite on member.
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Hyvä! [;)] Itse kun olen täysin hurahtanut noihin veijareihin, niin suosittelen sen pohjamateriaalin vaihtoa, ja laittamaan jtn. lämpimämmässä viihtyviä monnisia!
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
stitches
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja stitches »

Mikä monni viihtyisi 60-l altaassa esim. platyjen seurana? Ei ole ko. allasta, mutta mietin vaihtoehtoja ja mahdollisia tulevaisuuden hankintoja. Joku levänsyöjä pienessäkin altaassa pitäisi olla.
How many surrealists does it take to screw in a light bulb ?
It takes a fish.
Maji
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Maji »

Noin pieneen altaaseen ja kovaan veteen voi olla kyllä aika haastavaa löytää monnia.
Joku kotilolajike saattaisi sopia somasti :)

(Itse olen sitä mieltä, että akvaristi siivoaa akvan ja huolehtii olosuhteet tasapainoisiksi, jotta levää ei synny liikaa. En henk. koht. ymmärrä sitä ns. Talkkarin tai Levänsyöjän virkaa :) )
stitches
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja stitches »

Maji kirjoitti:Noin pieneen altaaseen ja kovaan veteen voi olla kyllä aika haastavaa löytää monnia.
Joku kotilolajike saattaisi sopia somasti :)

(Itse olen sitä mieltä, että akvaristi siivoaa akvan ja huolehtii olosuhteet tasapainoisiksi, jotta levää ei synny liikaa. En henk. koht. ymmärrä sitä ns. Talkkarin tai Levänsyöjän virkaa :) )
Putsaaminen toki on akvaarionpitäjän hommaa.
Aiemmin nestemäinen hiilidioksidi tai omenakotilot toimi aika hyvin altaissa levien poistajina. Monnilla oli asiassa varmasti osansa, kun sen altaassa oli vähemmän levää (akvaariokin oli tosin isompi). Nyt onkin sitten vaihteeksi uudet mietinnät ja googlettelut, kun pienempi purkki suunnitelmissa.
How many surrealists does it take to screw in a light bulb ?
It takes a fish.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”