Hintavertailu kalojen suhteen on mun mielestä helpointa kun käyt monessa eri liikkeessä ihmettelemässä. Kuten olet jo huomannut liikkeellä ja lajilla on väliä hinnan suhteen. Kalojen koko/ikä voi myös vaikuttaa, eli perjaatteessa siis tuonti erä. En tiiä onko paikkakunnalla väliä, kun en itse ole Espoo-Helsinki-Vantaa alueen ulkopuolella kalakaupoilla käynyt... Liikkeissä ramppaamisen etu on kans siinä, että näkee miten kaloista ja altaista pidetään huolta. Esim. jos jatkuvasti kuolleita tai sairaita kaloja altaissa, kannattaa ehkä harkita asiointinsa siirtämistä muualle.
15e maksava peruspartis on kieltämättä kallis, kun ilmaiseksikin sellaisen voi saada AW:n kautta.

Muutenkin kannattaa pitää silmällä tuota myydään/lahjoitetaan-palstaa täällä, itse olen katsonut että jotkin kalat on varsin edullisia kauppojen hintoihin nähden.
Mitä lajeja olet miettinyt? Muiden voi olla ehkä helpompi antaa osviittaa yleisestä hinta tasosta, jos vähän rajataan lajistoa...
Esim. itse olen monnisia katsellut aika paljon kaupoissa ja hinta haarukka tuntuu olevan 8-15e/kpl. Harvinaisemmat lajit usein kalliimpia, varsinkin jos kyse perus lemmikkieläinliikkeestä. Halvimmasta päästä ovat usein leopardit ja kuparit. Ja taas rusoja ja safiireja olen nähnyt tuolla 15e hinnalla.
Katastrofialtis 128l sekasoppa, minkä lisäksi 3 islantilaista kavioeläintä... Sinne ne rahat sitten menikin. :P