Noin. Vaikka miksi teistä kenestäkään muusta välitän. Olenhan itse paras, kaikki tietävä ja aina oikeassa. Senhän sanoo jo laki.PimpBot9000 kirjoitti:Miksei sitä samantien kaikki vaan laita hymiötä allekirjoitukseensa.

Valvoja: Moderaattorit
Noin. Vaikka miksi teistä kenestäkään muusta välitän. Olenhan itse paras, kaikki tietävä ja aina oikeassa. Senhän sanoo jo laki.PimpBot9000 kirjoitti:Miksei sitä samantien kaikki vaan laita hymiötä allekirjoitukseensa.
Tätä en sitten ihan tosissani sanonut mutta joillekin se tuntuisi auttavan.höntti kirjoitti: Ja viestin loppuun voi aina laittaa nauravan hymiön jos se jotakin auttaa käsittämään vietin luonteen.
Hahaa! Miten voit jakaa aqua-webbeilijät eri ryhmiin, jos et itse alanysoi..analisoi...analysoi heidän persooniaan. Jäit kiinni, senkin alanysoiva moderaattori!Yanna kirjoitti:Kolmas ryhmä harrastaa akvaarioihmisiä akvaarioiden sijaan. Etsii virheitä, epäloogisuuksia, analysoi persoonaa, lukee rivien välistä olemattomia viestejä itselleen....
En tarkoittanut sinua vaan siellä loppupäässä olevaa hohhoilua ja toteamuksia jotka olivat jo olleet viestiketjussa aijemmin esillä ja monteen kertaan jo kirjoitettu. Kylläkään tällä henkilöllä en ole tämmöistä taipumusta ennen hoksannut, otin vain esimerkiksi mitä tarkoitin. Jotkut kun tekevät jatkuvaan tuollaista.crisse_83 kirjoitti:Mhymph... Höntti jos minua tuolla edellisellä viestilläsi tarkoitit niin tuo oli henkilökohtaista, vähäsen. (vitsi!!)
Täällä ei morkata sinua vaan kommentoidaan tekojasi. Kalojen paras on tärkeintä. Akvaariossasi on liian isoksi kasvavia kaloja ja eri vesiolosuhteisiin sopivia kaloja. Miljoonakalapoikasten tuottaminen toisten kalojen ravinnoksi on Suomen lainkin mukaan kiellettyä. Kokeneempien harrastajien silmissä sinun tekstisi on rankkaa.Tepsukka kirjoitti:Minua morkataan täällä aika rankalla kädellä, vaikka pyydän vain neuvoja, en haukkumista! En ole kaikki tietävä tietokirja, vaan tarvitsen neuvoja, koska akvaarioharrastus on minulle melko uusi. En ymmärrä tätä porukkaa, miksi täällä käyttäydytään näin. Koko ajan ollaan epäilemässä provoksi, vaikka haluaisin ihan tosissaan neuvoja
Juu, kultakaloille nuo tosiaan ovat helppoa ravintoa, mutta eivät sopivaa kuitenkaan, sillä kultakala on enemmän kasvissyöjä kuin eläinperäisen ravinnon hyödyntäjä. Väärällä ravinnolla kultakalojen sisäelimet rasvoittuvat ja ne sairastuvat. Että siksikään ei passaa syötellä.Tepsukka kirjoitti:Miljoonakalan poikasiahan minä en ole kultakaloille syöttänyt, vaan palettikalan poikaset. Mutta nekin vain siksi, koska kauppias sanoi, että ne on hyvää ja helppoa ravintoa kultakaloilleni.
Palettikalojen lisääntymishelppoushan tiedetään. Olen itsekin harkinnut niiden hankkimista, mutta mieltä palstalaiset on niiden hankkimisesta, kun tiedän, että poikaset tulisivat jossain vaiheessa kuitenkin syödyiksi (lehtikalojen ja keltabarbien toimesta). Toimintaa, jota tapahtuu luonnossakin vai epäeettistä?Tepsukka kirjoitti:Ja myös jos joku haluaisi omaan purkkiinsa nuo palettikalani (2 naarasta ja 3 urosta).
Minulla on yksi Brio 3 160 l akvaariossa, enkä sitä pitäisi yksinomaisena suodattimena edes tuolla (siinä altaassa on mattosuodatin hoitamassa biologista suodatusta, Brio on lähinnä vedenkierrättäjänä ja mekaanisena suodatuksena). Muistaakseni valmistaja suosittelee sitä maksimissaan 160 litraiseen myös, joten kaksi 430 litrassa ei mielestäni riitä. Onhan noilla reilusti vedenkiertoa, mutta jos vertaa niiden suodatusmateriaalin kokoa virtaukseen, niin ei se riitä mihinkään. Hyvä ulkosuodatin noiden rinnalla pitäisi olla ok.Tepsukka kirjoitti:Kunhan saan sen ulkosuodattimen, niin sen laitan 480 :seen ja sitten 430 :seen nuo kaksi Brio 3 :sta. Hyvä?