Kääpiökynsisammakko
Valvoja: Moderaattorit
Kääpiökynsisammakko
Onko kukaan saanu ko tyyppejä lisääntymään? Mulla on tällä hetkellä neljä samppii. Sukupuolista ei tietoa, kun en tiiä voiko niitä edes tunnistaa. Mutta olisi hauska tietää, onko mitään mahdollisuutta saada niitä lisääntymään 

hauki on kala...lapamato loinen
Minulla oli kaksi kääpiökynsisammakkoa ja ostaessani niitä kauppias kertoi että ei juurikaan lisäänny akvaariossa. Kurnuttelemaan ne voi saada muttei homma etene yleensä enää siitä eteenpäin. Olen käsittänyt, että koiraatkin kurnuttelevat vain kutupuuhissa, eivät muuten vaan. Omani eivät lisääntyneet, en kyllä tiedä sukupuolistakaan. Eivät edes kurnutelleet.
-
- Starting Member
Hei!
löysin tällaisen vanhan viestin, mutta päätin kuitenkin vastata. Minulla sammakot kyllä tekevät ihan älyttömästi munia keväällä/kesällä. Poikasten kasvatus on kuitenkin tuskaista puuhaa. Kyllähän nuo nopeasti kuoriutuvat, mutta niiden kasvattaminen onkin sitten asia erikseen. kaksi sammakkoa olen saanut siihen vaiheeseen, että jalat kasvoivat, mutta kummallekkin tuli jokin hometauti joka vei nopeasti hengen niiltä. lääkkeenkin sain hankittua pikaisesti muttei mitään ollut tehtävissä, home leviää niin nopeasti.
Kysyin jopa tätä kasvatusasiaa Johanna Rauliolta (sammakkoasiantuntija), niin kertoi, että vaikka labraolosuhteissa pystytään kasvattamaan helposti paljon poikasia niin kotikasvatus on todella hankalaa.
löysin tällaisen vanhan viestin, mutta päätin kuitenkin vastata. Minulla sammakot kyllä tekevät ihan älyttömästi munia keväällä/kesällä. Poikasten kasvatus on kuitenkin tuskaista puuhaa. Kyllähän nuo nopeasti kuoriutuvat, mutta niiden kasvattaminen onkin sitten asia erikseen. kaksi sammakkoa olen saanut siihen vaiheeseen, että jalat kasvoivat, mutta kummallekkin tuli jokin hometauti joka vei nopeasti hengen niiltä. lääkkeenkin sain hankittua pikaisesti muttei mitään ollut tehtävissä, home leviää niin nopeasti.
Kysyin jopa tätä kasvatusasiaa Johanna Rauliolta (sammakkoasiantuntija), niin kertoi, että vaikka labraolosuhteissa pystytään kasvattamaan helposti paljon poikasia niin kotikasvatus on todella hankalaa.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Re: apua ehkä täällä!
Ei ainakaan minulla johda tuo linkki muuta kuin urli.netin etusivulle tms.SaMMaKKo^ kirjoitti:www.iidankääpiökynsisammakot05.urli.net