"Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netissä

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sand
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 16:34, 29.08.2010
Sukupuoli: Nainen

"Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netissä

Viesti Kirjoittaja Sand »

Nyt on ihan pakko kysyä onko joku kenties joskus maksanut limaskasta :o


http://www.huuto.net/kohteet/pintakasvi ... /230029066
jejoka
Member
Member
Viestit: 363
Liittynyt: 00:01, 26.10.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: nummela

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Onhan tuota näkynyt täälläkin myynnissä vaan harvempi sitä taitaa haluta. Ennemminkin eroon pääsy on ollu suositumpaa ja joku(nenkin) ketju taidettu tehdä avunhuutojen takia kun limaska vallannut akvan pinnan.

Toisaalta eihän se ole tyhmä joka pyytää [;)]
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 17:09, 01.12.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: vantaa

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja päivänvarjo »

Itsellänikin on ongelmaa tuosta limaskasta, ja olen jo moneen kertaan yrittänyt sen hävittää keräämällä joka ikisen kappaleen pois, mutta aina vaan se jostain kumman syystä leviää uudestaan >.< Taitaa olla että jos kerran limaskaa ottaa niin siitä ei sitten pääse eroon muutakuin kunnon taistelulla...
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

päivänvarjo kirjoitti:Itsellänikin on ongelmaa tuosta limaskasta, ja olen jo moneen kertaan yrittänyt sen hävittää keräämällä joka ikisen kappaleen pois, mutta aina vaan se jostain kumman syystä leviää uudestaan >.< Taitaa olla että jos kerran limaskaa ottaa niin siitä ei sitten pääse eroon muutakuin kunnon taistelulla...
Vastaan taistelua helpottaa kummasti kova virtaus pinnassa. ;) Lisäsin reilusti virtausta pinnassa eikä enää ole limaskaa näkynyt vuoteen. Nyt jopa voisin ostaa sitä, sillä vähennän altaassa olevia kasveja -> ravinteiden kulutus vähenee ja mitä limaska tekee - kuluttaa niitä reilusti!
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Kyllähän tuota syö esimerkiksi kultakalat, mutta en sitten tiedä maksaisiko joku siitä jotain. :roll: Itse myös taistelen kyseisen rikkaruohon kanssa yhdessä altaassa, en vaan ole niin tarkkaan jaksanut sitä kaapia pois etten vahingossa nostele taistelukalan poikasia altaasta samalla. En myöskään voi samasta syystä tuota Hillerin mainitsemaa hurjaa virtausta käyttää.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Kuuluu samaan sarjaan tämäntyyppisen akvaarion kanssa:

"Myydään 100l kokolasiakvaario.
Silikoonit hyvät, pohjalasi halki (kannattaa vaihtaa) ja suosittelen muidenkin lasien vaihtamista.
Silikoonit tosiaan aivan priimat, mukaan ei mitään muuta.

hintapyyntö: 100e"

Tämäntyyppisen muistan, mutten löytänyt enää mistään. :mrgreen:
Joku on varmaan ostanut.
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Jaz
Member
Member
Viestit: 269
Liittynyt: 18:25, 04.08.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja Jaz »

Mä otin sitä aluksi ihan tarkoituksella. Lueskelin netistä sen hyvistä vaikutuksista vesiarvoihin yms. Mutta sittenhän se alkoi käydä rasittavaksi. Pääsin oikeastaan aika helpolla siitä eroon. Laitoin haavin tohon suoraan sisäsuodattimen puskureitille. Siitä se keräs ne kaikki pariin otteeseen ja sen jälkeen ei enää näkyny.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 22:49, 19.03.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

Mua ei haittaa parissa altaassa reilusti rehottavat limaskat, itseasiassa epäilen, että juuri limaskan rehotuksen ansiosta vesi pysyy loistavana ja vaihtovälit saapi olla ihan reilut. Eli todellakin tehokkaasti käyttää vedestä kaiken ylimääräisen. Ja kaiken altaasta pois kauhotun limaskan ottaa kaveri, jonka karpit syö kaiken mitä liikenee ja siltikin hää joutuu kaupasta ostaan salaatit sun muut niille, kun ei mun altaiden limaskatuotanto riitä karpeille kuin karkkipäiväksi :mrgreen:
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
minnatak
Starting Member
Starting Member
Viestit: 26
Liittynyt: 16:11, 02.04.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja minnatak »

Kun se niin kivasti leviää.....

Mä maksaisin jos joku tulisi noukkimaan jokaikisen mun akvasta pois:D
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 17:09, 01.12.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: vantaa

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja päivänvarjo »

No mun on siksi vaikea päästä siitä eroon, koska mulla on aika paljon amerikan kilpukkaa ja jotain toista pintakasvia, ja jos limastaa on takertunut amerikankilpukkaan tai toisen pintakasvin muodostamien sammaleen näköisien laatojen kätköön piiloon niin virtausteho ei siihen auta. Tietysti jos hävittäisin samalla kaikki pinnalta niin sen saisi helpommin pois.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

minnatak kirjoitti:Kun se niin kivasti leviää.....

Mä maksaisin jos joku tulisi noukkimaan jokaikisen mun akvasta pois:D
Missä päin asut? ;)
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Ei tuota mistään ilmaiseksi tunnu saavan joten ostettava se on jos sitä haluaa. Kaupoistakaan sitä ei löydy myytäväksi. Parikertaa kalojen mukana tullut pieniä määriä. Niitä olen sitten poikasaltaassa lampun alla yrittänyt saada lisääntymään/kasvamaan mutta huonolla menestyksellä. Nytkään limaskaa ei taas ole yhtään altaassa.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Hilleri kirjoitti:
minnatak kirjoitti:Kun se niin kivasti leviää.....

Mä maksaisin jos joku tulisi noukkimaan jokaikisen mun akvasta pois:D
Missä päin asut? ;)
Mä asun kuitenkin lähempänä! :twisted:
Älä yhtään yritä tulla mun apajille! :twisted:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Zansku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 702
Liittynyt: 15:47, 14.12.2011
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja Zansku »

päivänvarjo kirjoitti:No mun on siksi vaikea päästä siitä eroon, koska mulla on aika paljon amerikan kilpukkaa ja jotain toista pintakasvia, ja jos limastaa on takertunut amerikankilpukkaan tai toisen pintakasvin muodostamien sammaleen näköisien laatojen kätköön piiloon niin virtausteho ei siihen auta. Tietysti jos hävittäisin samalla kaikki pinnalta niin sen saisi helpommin pois.
Ota ne isommat pintakasvit akvaariosta pois, huuhtele huolellisesti limaskasta, haavi kaikki näkyvissä oleva limaska akvasta pois. Toista käsittely tarvittaessa. :)
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Hieman sarjaa...myydään sinilevää, vihersamennus, valkopilkkutauti, huppukotioita sekä kalatuberkuloosi. Kaupanpäälle tupsulevää. Mutta hyödyllinenkin kasvusto, jos haluaa typpiyhdisteitä pois akvasta, kun sitä kauhoo pois. Myös kalanpoikasia voinee suojata.

Ja onpa sitä myyty täälläkin useamman kerran. 8O
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
minnatak
Starting Member
Starting Member
Viestit: 26
Liittynyt: 16:11, 02.04.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja minnatak »

MA7xGE kirjoitti:
Hilleri kirjoitti:
minnatak kirjoitti:Kun se niin kivasti leviää.....

Mä maksaisin jos joku tulisi noukkimaan jokaikisen mun akvasta pois:D
Missä päin asut? ;)
Mä asun kuitenkin lähempänä! :twisted:
Älä yhtään yritä tulla mun apajille! :twisted:

Ei tarvitse riidellä, molemmille on omat altaat joista sitä noukkia :D Helsingissä :mrgreen:
Kalaa kalaa
Member
Member
Viestit: 344
Liittynyt: 11:36, 27.03.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja Kalaa kalaa »

Mäkin voisin rikastua myymällä limaskaa.

On se vaan niin kova leviämään, ja muiden pintakasvien takia mahdoton hävittää täälläkin.

Taidankin koota sitä sellasen 100 l akvaarion, pohjasta pintaan asti tiukasti pakattuna täyteen, ja myyn sitten huutonetissä eniten tarjoavalle 100 litraa limaskaa. :mrgreen:

Mutta maksaako joku ihan oikeasti tuosta maanvaivasta ? En usko en.
Se on tosiaan vähän sama kuin maksaisi kalatuberkuloosista.
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 17:09, 01.12.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: vantaa

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja päivänvarjo »

minnatak kirjoitti:
MA7xGE kirjoitti:
Hilleri kirjoitti:
minnatak kirjoitti:Kun se niin kivasti leviää.....

Mä maksaisin jos joku tulisi noukkimaan jokaikisen mun akvasta pois:D
Missä päin asut? ;)
Mä asun kuitenkin lähempänä! :twisted:
Älä yhtään yritä tulla mun apajille! :twisted:

Ei tarvitse riidellä, molemmille on omat altaat joista sitä noukkia :D Helsingissä :mrgreen:
Nimenomaan, ei tarvitse riidellä koska mä asun kaikkein lähimpänä... No ei, tuossa omassa on jo ihan tarpeeksi päänvaivaa.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Koomikko kirjoitti:Ei tuota mistään ilmaiseksi tunnu saavan joten ostettava se on jos sitä haluaa. Kaupoistakaan sitä ei löydy myytäväksi. Parikertaa kalojen mukana tullut pieniä määriä. Niitä olen sitten poikasaltaassa lampun alla yrittänyt saada lisääntymään/kasvamaan mutta huonolla menestyksellä. Nytkään limaskaa ei taas ole yhtään altaassa.
Ai jaa, itsellä oli edellinen allas täynnä tuota limaskaa. En saanut sitä millään tapetuksi. Mutta jos jostain saat kokeileppa ämpärissä kasvattaa. Jotkut sanoo, että pintavirtauksesta eivät tykkää, mutta meillä tykkäsi.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

päivänvarjo kirjoitti:
minnatak kirjoitti:
MA7xGE kirjoitti:
Hilleri kirjoitti:
minnatak kirjoitti:Kun se niin kivasti leviää.....

Mä maksaisin jos joku tulisi noukkimaan jokaikisen mun akvasta pois:D
Missä päin asut? ;)
Mä asun kuitenkin lähempänä! :twisted:
Älä yhtään yritä tulla mun apajille! :twisted:

Ei tarvitse riidellä, molemmille on omat altaat joista sitä noukkia :D Helsingissä :mrgreen:
Nimenomaan, ei tarvitse riidellä koska mä asun kaikkein lähimpänä... No ei, tuossa omassa on jo ihan tarpeeksi päänvaivaa.
No kiva, mä pääse stadiin millään! :twisted:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 17:09, 01.12.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: vantaa

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja päivänvarjo »

MA7xGE kirjoitti:
päivänvarjo kirjoitti:
minnatak kirjoitti:
MA7xGE kirjoitti:
Hilleri kirjoitti:
minnatak kirjoitti:Kun se niin kivasti leviää.....

Mä maksaisin jos joku tulisi noukkimaan jokaikisen mun akvasta pois:D
Missä päin asut? ;)
Mä asun kuitenkin lähempänä! :twisted:
Älä yhtään yritä tulla mun apajille! :twisted:

Ei tarvitse riidellä, molemmille on omat altaat joista sitä noukkia :D Helsingissä :mrgreen:
Nimenomaan, ei tarvitse riidellä koska mä asun kaikkein lähimpänä... No ei, tuossa omassa on jo ihan tarpeeksi päänvaivaa.
No kiva, mä pääse stadiin millään! :twisted:
Mun ei tartte kuin hypätä junaan, 30min ja pum perillä 8-)
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
mire
Junior Member
Junior Member
Viestit: 81
Liittynyt: 21:33, 01.03.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja mire »

Multakin saa limaskaa,itse saanut sitä ilmaiseksi joten jos joku haluaa mulla on ihan kivasti lähtenyt kasvamaan=leviämään ja mä niin tykkään!! :) Joten jos joku treen aseudulla haluaa niin saa tulla hakeen nokialta,mielelläni annan ketkä sitä tarvitsee :D
Nantsu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 160
Liittynyt: 12:55, 05.07.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja Nantsu »

Tuota on ollut siellä pidemmän aikaa, eikä mua - sen rivin osuessa silmiin - hymyilytä enää ihan niin vinosti kuin silloin kun sen ekoja kertoja huomasin :P Joskus meinaan myin huuto.netissä kasveja itsekin, ja asiaankuuluvasti varottelin limaskasta ja kotiloista sun muusta... Mutta mitäs - tosi moni ostaja toivoi, etten siivoilisi limaskaa pois siinä pakatessani muita heidän ostamiaan kasveja. Yllättävän moni vastasi innokkaasti nyökytellen kun kysyin, haluaako erilliseen pussiin muutaman kaupanpäälliskourallisen limaskaa!

Limaska on kyllä jännä akvaariovihannes sen jakamien mielipiteiden takia! Jotkut näkee punaista ja painajaisia, toiset taas ihan tykkää ja harmittelee ellei se jostain syystä viihdykään. Muutama vuosi sitten aloitellessani akvaarioharrastusta, otin isolla ilolla vastaan myös limaskaa. Sen isompia intohimoja se ei itsessäni saa tänä päivänä aikaan suuntaan eikä toiseen - onpahan vaan laji joka takuuvarmasti viihtyy altaassani ja omasta laiskuudesta johtuen toisinaan varjostaa allasta muitten kasvien suhteen vähän liiaksikin. (Niinhän ne tekee sen kavereina tuossa pinnalla kasvavat pistia ja kilpukkakin, ja kasvuvauhtikin tuntuu olevan jokseenkin sama.)
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: "Pintakasvillisuutta eli limaskaa" myynnissä huuto.netis

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Kun aikanani kultakaloja omistin, yritin turhaa saada limaskaa kasvamaan ja leviämään. Kaikki mitä tuli, meni heti parempiin suihin.
Nyt ei ole isoja kaloja, joten limaska leviää, mutta eipä tuo liiaksi häiritse. Haavilla tosiaan toisinaan kaappaan liikoja pois, kokonaan en ole koskaan yrittänyt hävittää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”