Ruma akvaariokaappi piiloon
Valvoja: Moderaattorit
-
Pullamössö
- Junior Member

Ruma akvaariokaappi piiloon
Jos vehreän ja kauniin kalaisen altaasi alla on ruma kaappi/ jalusta, voit kätevästi peittää sen tukevalla sisustukseen sopivalla kankaalla, jonka kiinnität tarranauhalla alustan yläreunaan
. Tai saahan siihen tietty laittaa vaikka röyhelöt jos siltä tuntuu!
ei nyt varmaan mikään niksipirkan veroinen juttu, mutta halusinpa jakaa tämänkin kokemuksen katseltuani muutaman päivän kohtuullisen kammottavaa metallijalka/ styrox-viritystäni!
-
kalafriikki
- Junior Member

Hommaa semmoista liimattavaa tarranauhaa. Itse löysin sitä pienen paikkakunnan pienestä kangaskaupasta, eli luulisi sitä olevan ihan yleisesti kangaskauppojen valikoimassa. Ainoa ongelma siinä on, että se liima on sitten todella pitävää ja hankala saada irti jalustasta.Skroik kirjoitti:Kertokaapas nyt samalla, miten sen tarranauhan saa parhaiten kiinnitettyä putkijalustan reunaan? Vai menisikö niittaamalla vesivaneriin? Styroksiin ei tee mieli kiinnittää mitään, se hajoaa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.
"If there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went."
– Will Rogers
– Will Rogers
Ja minä kun kuvittelin, että sellainen "liimanauha" ei varmasti pidä.kalafriikki kirjoitti:Hommaa semmoista liimattavaa tarranauhaa. Itse löysin sitä pienen paikkakunnan pienestä kangaskaupasta, eli luulisi sitä olevan ihan yleisesti kangaskauppojen valikoimassa. Ainoa ongelma siinä on, että se liima on sitten todella pitävää ja hankala saada irti jalustasta.
-
Yanna
- Senior Member

- Viesti:
Kuvia ei aiheesta minullakaan ole kun kokemukset ajoittuvat ajalle ennen digikameroita. Kokeilin ja purkasin aika pian pois. Ehkä syynä oli altaitteni mitat. Halusin että kangas on yksi värinen jotta se ei kirjavuudellaan veisi huomiota altaasta tai näyttäisi muuten vaan levottomalta. No lopputulos oli kumminkin, että altaani näyttivät useasta kangasvaihtoehto kokeilusta huolimatta, tuovan mieleen ruumisarkun
Tai ainakin mielleyhtymä ruumisarkun jalustasta oli vahva. Sittemmin ratkaissut ongelman bambuseinämällä.
Yanna
Yanna
Ruumisarkku..
kamala kun on liikaa aikaa töissä, tulee kirjoitettua kasa tyhmiä viestejä x)
Ihana jos joku keksii tähän jonkun simppelin ratkaisun, itse yritän liimata sellaista feikki "harjattuteräs"-kalvoa omaan jalustaani.. Toivottakaa onnea..
Reikäpelti vois olla kanssa kivaa, mut en tiedä mistä sitä saa.. (meille bambuu ei käy, eikä kangas se on liian ilmeinen jyystettävä tai pesämateriaali pupuille..)
muokkaus: eikä puulaatikoita/jalustoja muutenkaan, lundian pelastaminen on jo ihan riittävä duuni..
kamala kun on liikaa aikaa töissä, tulee kirjoitettua kasa tyhmiä viestejä x)
Ihana jos joku keksii tähän jonkun simppelin ratkaisun, itse yritän liimata sellaista feikki "harjattuteräs"-kalvoa omaan jalustaani.. Toivottakaa onnea..
muokkaus: eikä puulaatikoita/jalustoja muutenkaan, lundian pelastaminen on jo ihan riittävä duuni..
-
Voldemortti
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Mä haluaisin sellaisen bambuseinän.
jossain täällä oli sisutuskeskustelu, jossa oli seinä nurkkajalkoihin kiinnitetty rautalangalla. ja kun bambuseinä on sen verran tukevaa oli vaan joku "lukko" pitämässä niitä keskeltä yhdessä.
Saan vaan jonkin aikaa ootella, että voin bambulla sisustaa..
meille tuli pieni täystuho kuun alussa, josta on kiva kokeilla pentuhampaitaan kaikkeen mahdolliseen
mutta kai sitä haaveilla saa
tiia
jossain täällä oli sisutuskeskustelu, jossa oli seinä nurkkajalkoihin kiinnitetty rautalangalla. ja kun bambuseinä on sen verran tukevaa oli vaan joku "lukko" pitämässä niitä keskeltä yhdessä.
Saan vaan jonkin aikaa ootella, että voin bambulla sisustaa..
meille tuli pieni täystuho kuun alussa, josta on kiva kokeilla pentuhampaitaan kaikkeen mahdolliseen
mutta kai sitä haaveilla saa
tiia
-
Valmont
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Meillä on isomman akvan (200*50*50cm) putkijalustan ympärillä kolmella sivulla levyt peittämässä sitä. sen saa auki keskeltä, kun se o kahteen osaan tehty.
Teetettiin toi kaverilla, paikallisessa ammattikoulussa kun hän opiskelee puusepäksi.
kuva:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=V ... d=13830248
Teetettiin toi kaverilla, paikallisessa ammattikoulussa kun hän opiskelee puusepäksi.
kuva:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=V ... d=13830248
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Kannattaa ihan suosiolla niitata se tarranauha vaneriin, mutta silti sen on hyvä olla liimattavaa nauhaa.Skroik kirjoitti:Ja minä kun kuvittelin, että sellainen "liimanauha" ei varmasti pidä.Täytyy varmaan lähteä sellaista metsästämään. Eipä tuo haittaa, vaikka irrottaminen olisikin hankalaa. Jalustan voi aina kääntää (tosi helppoa, tyhjentää vaan altaasta useamman sata litraa vettä ja reilu sata kiloa hiekkaa ensin
) tai sitten tyytyy tarraamaan jotain muuta siihen nauhaan, jos ei verhokangasta enää tarvitse. Ehkä sen nauhan saisi liimattua vaneriin, pitää testailla.
Yannan kuvaileman ruumisarkkuefektin välttää helposti, kun laittaa jalustan kulmiin kankaaseen sisälaskokset, jolloin kangas "avautuu" hieman helmaa kohti. Jalustan allakin on helpompi säilyttää tavaroita kun koko helmustaa ei tarvitse joka kerta irrottaa. Voin yrittää ottaa omistani kuvia jossain vaiheessa.
-
marko.markkanen
- Member

Minä olen laittanut Kirenan liukuovet jalustan eteen. Niitä saa tilattua mittojen mukaan. Siisti ja kätevä joskin hieman kallis ratkaisu.
Tuossa jonkin asteinen kuva http://www.kuvatehdas.fi/album/showimag ... id=1625804 .
Tuossa jonkin asteinen kuva http://www.kuvatehdas.fi/album/showimag ... id=1625804 .