Alkaa jo ottaa päähän

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sinitarra
Junior Member
Junior Member

Alkaa jo ottaa päähän

Viesti Kirjoittaja sinitarra »

Niin eli nuo kehäkotilot ainakin. Otan akvaariosta kiven ja käännän sen niin esiin tulee kotilorypäs. Lisäksi niitä mönkii laseissakin sadoittain. Kuinka saan ne pois? Olen joka ilta nyppinyt kymmeniä kotiloita mutta aina vaan lisää ja lisää :frown: [}:)]
-sanna-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -sanna- »

Kalat pois ja myrkyt kehiin! :twisted:
totoro
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja totoro »

Itse sain kehäkotilot hävitettyä, kun murskasin kaikki aikuiset kotilot ja munaryppäät noukin akvaariosta... Oli kauhea homma etsiä riccian seasta noita tuholaisia, joten hävitin melkein kaikki pintakasvit, mutta onneksi pari riccian lehteä oli jäänyt akvaarioon. :mrgreen:
jawa1982
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jawa1982 »

Lainaa joltakin pari pallokalaa tyhjentämään allas:) Ei luulisi päivää kauempaa tuossa menevän.
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Ei myrkyille ja kaikella kalojen lainaamiselle. Nouki käsin kaikki näkyvät yksilöt. Yleensä kotiloiden määrä riippuu siitä kuinka paljon niille on tarjolla ravintoa, eli kuinka paljon kaloilta jää ruokaa syömättä. Tarkista siis paljonko kalojasi syötät.
Rosmariini
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Rosmariini »

Suipposarvia vaan altaaaseen. Nopeasti ne ainakin minulla syrjäyttivät nuo kotilot tai ainakin pitävät niiden kannan hyvin kurissa.
MarjaR
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MarjaR »

Ohuella ilmaletkulla saa hyvin imettyä kotiloita eli ns. lappoamalla, myös ruoka minimiin, niin johan kotilot vähenevät.
Elämää eivät ole ne päivät, jotka ovat menneet vaan ne, jotka ovat jääneet mieleen.
pupunakisu
Starting Member
Starting Member

Hmm....

Viesti Kirjoittaja pupunakisu »

Sain oman kotilopopulaation kuriin ahkeralla pois poimimisella itkua pidätellen. Kauheaa surullista. Hieman jo alkoi tuottamaan tulosta pikkuhiljaa. En tiedä mikä oli ihan lopullinen ratkaisu, mutta satuin vaihtamaan soran hienoon hiekkaan ja sen jälkeen ei ole ollut mitään onkelmia.

Eivät kaiketi viihdy niin hyvin ja sora kai antoi enemmän hyviä kutupaikkoja. Mene ja tiedä :?

Mutta ei mrkkyjä? Eihän? 8O
120 L miekkapyrstöjä, partis ja peruskotilot sekä 98L kaksi kynsisammakkomöllöttäjää
sinitarra
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sinitarra »

No voihan *****. Nyt ne sitten kaikkien nyppimisten ja ruuan minimoimisen jälkeen ovat alkaneet syödä kasveja! :cry:
Hei niin teinhän minä sen kotilokatiskan, hyvin toimii 4-10 kotiloa/päivä :D
wantukka
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja wantukka »

kotiloiden nyppimiseen saa päivittäin käyttää aikaa. Kannattaa nyppiä aamulla, päivällä ja illalla. Kyllä ne siitä vähentyvät. Itse en suosittele myrkyttämistä.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”